stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 193262
  • 29 آبان 1399 - 10:13
1

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه تشدید تحریم‌ها علیه لوکاشنکو و رد انتخابات بلاروس را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه تشدید تحریم‌ها علیه لوکاشنکو و رد انتخابات بلاروس را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه مربوط به رد انتخابات ۹ اوت بلاروس، تشدید تحریم‌ها علیه رئیس جمهوری این کشور و هدف گرفتن افراد روسی که ادعا شده در سرکوب معترضان بلاروسی دست داشته‌اند را تصویب کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این لایحه رد انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت بلاروس علنا سیاست رسمی آمریکا را اعلام می‌کند، به رسمیت شناختن الکساندر لوکاشنکو به عنوان رئیس جمهوری منتخب و مشروع بلاروس را مسدود می‌کند و خواستار برگزاری یک انتخابات ریاست جمهوری جدید در این کشور بر پایه استانداردهای بین‌المللی می‌شود.

این لایحه همچنین تلاش‌های ادغام میان روسیه و بلاروس را هدف می‌گیرد و تاکید دارد که آمریکا از به رسمیت شناختن هر گونه الحاق بلاروس به یک “اتحادیه روسیه و بلاروس” تحت کنترل مسکو امتناع می‌کند.

این لایحه همچنین تحریم‌های موجود را که براساس “قانون دموکراسی بلاروس” در سال ۲۰۰۴ میلادی مجاز شناخته می‌شوند، گسترش می‌دهد. تغییرات در این قانون اجازه می‌دهد افراد روسی که به طور قابل توجه در سرکوب رسانه‌های مستقل یا نقض‌های حقوق بشر مرتبط با سرکوب‌های سیاسی در بلاروس دست داشتند از جمله مبلغین روسی اعزام شده برای جایگزینی کارمندان محلی در رسانه‌های دولتی بلاروس، هدف تحریم قرار گیرند.

این قانون وزیر امور خارجه آمریکا را ملزم می‌سازد تا با هماهنگی اداره اطلاعات ملی دو گزارش به کنگره ارائه دهد یکی درباره تلاش‌های روسیه برای متزلزل کردن حاکمیت و استقلال بلاروس و دیگری درباره اموال لوکاشنکو.

دیگر مفاد این قانون شامل درخواست‌ها برای آزادی فوری تمامی زندانیان سیاسی در بلاروس، ‌افزایش کمک‌ها برای ارتقای دموکراسی، حقوق بشر و اجرای قانون، پخش رسانه‌ای گسترده در این کشور و همچنین ادامه هماهنگی‌ها با اتحادیه اروپا و دیگر متحدان آمریکاست.   

لوکاشنکو در انتخابات ۹ اوت با کسب ۸۰.۱ درصد آرا برای ششمین بار در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس پیروز شد. اپوزیسیون بلاروس از به رسمیت شناختن نتایج این انتخابات امتناع کرده و از آن زمان اعتراضاتی را در سراسر این کشور به راه انداخته است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.