stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 193573
  • 29 آبان 1399 - 22:16
0

به دنبال ایجاد فضای رسانه ای منسجم در راستای شفافیت بخشی هستیم

به دنبال ایجاد فضای رسانه ای منسجم در راستای شفافیت بخشی هستیم
هرمزگان/ قلم-مدیر دفتر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان در نشست با اعضای هیات مدیره این نهاد که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت : دفتر نمایندگی نهاد دیده بان شفافیت و عدالت هرمزگان همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس و با الگو گیری از مکتب و قیام امام حسین(ع) و فرهنگ عاشوراآغاز به کار کرد.
قلم | qalamna.ir :

پرویز سالاری افزود : آغاز به کار دفتر نمایندگی این نهاد در استان و نشستهای متعددی که با مسئولان استان از جمله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، استاندار استان و رئیس کل دادگستری هرمزگان که داشتیم از پوشش رسانه ای بسیار گسترده ای برخوردار بود.

وی در ادامه گفت: در این نشستها هشدارها، الگوهاو مسایلی که موجب رانت و فساد  اداری شده از جمله واگذاری سایت های پرورش میگو ، قاچاق سازمان یافته در گمرکات و دفاتر تسهیل گری بافت فرسوده شهر بندرعباس و…بیان شد.

سالاری با بیان اینکه هدف ما پیشگیری است نه مچ گیری بیان داشت: از طریق آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به اقشار مختلف مردم به وسیله گروههایی که تشکیل شده به دنبال ایجاد یک فضای رسانه ای منسجم در راستای شفافیت بخشی هستیم که در این زمینه انتظار است بسته های آموزشی کافی از مرکز در اختیار ما قرار گیرد.

مدیر دفتر نمایندگی نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان گفت : یکی از موارد مهم در زمینه شفاف سازی ، ایجاد زمینه پرسشگری و مطالبه گری در مردم است که در این صورت مسئولان خود به خود پاسخگو خواهند بود.

پرویز سالاری با اشاره به شرایط خاص استان هرمزگان به لحاظ موقعیت استراتژیک و اقتصادی افزود : هرمزگان دارای ۵ منطقه ویژه و آزاد قشم ، کیش ، جاسک ، منطقه خلیج فارس ،بندرشهید رجایی و پارسیان است که ۷۵ درصد واردات و صادرات کشور از این استان صورت می گیرد که در این زمینه نیاز به توجه خاص و ویژه به لحاظ شفافیت و جلو گیری از رانت ،فساد و ارتقا سلامت اداری است.

وی همچنین پیشنهاد تاسیس دفاتر منطقه ای این نهاد را ارائه نمود و گفت : اگردر استانهای همجوار دفاتر منطقه ای و قطب بندی شده افتتاح شود، تعامل بیشتر و سازنده تری ایجاد خواهد شد.

سالاری همچنین از برگزاری دوره ها و کارگروههای آموزشی در راستای ارتقا سلامت اداری و آشنایی کارمندان با عواقب فساد اداری خبر داد و افزود: متناسب با شرایط استان ۱۴ کارگروه با استفاده از نیروهای ولایی ، مسئولان بسیجی،جوانان و افراد صاحب نظرو شایسته تشکیل شده است همچنین در مناطق حساس مانند مناطق آزاد قشم ، کیش وجاسک ،منطقه انرژی بر پارسیان و… نیز رابطینی انتخاب شده اند که با ما همکاری دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : در بررسی هایی که اخیرا صورت گرفته تخلفاتی در دفاتر تسهیل گری مناطق بافت فرسوده در خصوص جابجایی بودجه ها مشاهده شده است. همچنین در حوزه شهرداریها، بویژه شهرداری رودان و بندرعباس نیز در حال پیگیری و تکمیل پرونده ها هستیم.

عباس حسین پور دیگر عضو شورای مرکزی این نهاد در استان گفت : هرمزگان یکی از استانهای اقتصادی و شاهراه اقتصاد کشور است به همین لحاظ افراد و گروههای مختلفی از اقوام و مذاهب گوناگون در استان زندگی می کنند که سبب شده به لحاظ اجتماعی و امنیتی مسائل،مشکلات و آسیب هایی را برای استان به دنبال داشته باشد.

وی افزود : هرمزگان دارای مناطق رو به رشدی مانند منطقه ویژه تجاری شهید رجایی و جاسک است که باید طوری مدیریت شوندتا مشکلی به وجود نیاید که در این رابطه قول های مساعدی داده شده است.

حسین پور بیان داشت : خوشبختانه مشکل امنیتی به لحاظ فیزیکی در استان وجود ندارد و مشکلات ما بیشتر بر اثر تبعیضات است.

فریدون بهشتیان ، دیگر عضو شورای مرکزی این نهاد در هرمزگان نیز با تقدیر و تشکر از اقدامات خوبی که تا کنون توسط نهاد دیده بان شفافیت و عدالت از جمله لغو قرار دادفروش مجتمع تن ماهی بندرعباس که یکی از برند های معروف تن ماهی کشور است و یا جلوگیری از واگذاری مجتمع آلومینیوم المهدی و… صورت گرفته گفت : زمین هایی که به عنوان سایت پرورش میگو واگذار شده در دراز مدت و کوتاه مدت مشکلات زیست محیطی و اشتغال برای شهر بندرعباس و اهالی منطقه به وجود آورده که امیدواریم جلوی این واگذاری ها گرفته شود.

وی ادامه داد : در خصوص گمرکات استان و رسوب کالا در آنجا نیز مشکلاتی وجود دارد که بعضا سبب می شود روند زندگی عادی مردم با مشکل مواجه شود.

بهشتیان همچنین از تشکیل کار گروههایی متشکل از افراد نخبه ، برجستگان دانشگاهی ، مقامات سیاسی، مذهبی و… خبر دادو افزود : حضور این افراد و استفاده از تجربیات آنها می تواند در مسائل مختلف اقتصادی، سیاسی ، اجتماعی و جلوگیری از فساد و رانت گره گشا و مثمر ثمر باشد.

صالح علی محمدی، دیگر عضو شورای مرکزی این نهاد در هرمزگان با بیان اینکه نهاد دیده بان شفافیت و عدالت به عنوان یک نهاد غیر دولتی و مردمی کار سختی پیش رو دارد گفت : این نهاد به عنوان چشم بینا وظیفه پیشگیری از فساد و رانت را برعهده دارد.

وی افزود :قبل از هرکاری ابتدا باید خودمان پاک دست باشیم تا بتوانیم از حقوق مردم و بیت المال صیانت کنیم.

علی محمدی بیان داشت : شرط حضور اعضا در این نهاد ابتدا کسب رضای خداوند و سپس چشم بستن بر منافع خود ، حتی اگر این منافع قانونی باشد است تا هیچ ضربه ای به این نهاد وارد نشود.

وی ادامه داد : هر کجا که رانتی و فسادی دیده شد باید ورود کنیم ، تذکر دهیم و این مساله را مد نظر داشته باشیم که پیشگیری اولویت کار ماست.

علی محمدی با اشاره به برخی سیاسی کاریها و استفاده ابزاری برخی نمایندگان در مجلس از قدرت در عزل و نصب ها در استان گفت : در عزل و نصب ها کمتر شایسته سالاری مد نظر گرفته می شود به طوریکه در برخی حوزه ها انتصابات سفارشی است.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.