stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 20187
  • 25 آذر 1394 - 18:27
5

هر معتاد در کرمانشاه برای ترک اعتیاد ۳ مرتبه فرصت دارد

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از نهایی شدن قرارداد با شش مرکز درمانی اعتیاد جهت درمان معتادان با استفاده از دفترچه‌های بیمه سلامت همگانی خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

دکتر امید قادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به نهایی شدن قرارداد با شش مرکز درمانی ترک اعتیاد در استان، معتادان می‌توانند با گرفتن دفترچه بیمه سلامت همگانی به این مراکز جهت درمان خود مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: این دفترچه بیمه، سه دوره درمان شش ماهه این افراد را پوشش می‌دهد، بطوریکه در شش ماهه اول ۹۵ درصد هزینه درمان، در شش ماهه دوم ۷۵ درصد و در شش ماهه سوم ۵۰ درصد هزینه درمان معتادان را پرداخت می‌کند.

وی افزود: بر این اساس افراد معتاد تا سه مرتبه فرصت دارند برای درمان خود با استفاده از دفترچه‌های بیمه سلامت همگانی اقدام کنند.

قادری با بیان اینکه هزینه‌ درمان اعتیاد برای معتادان که عمده آنها از اقشار ضعیف جامعه هستند سنگین است، گفت: این اقدام در راستای ایجاد فرصتی برای افراد معتاد است تا با خیال آسوده از پرداخت هزینه‌های درمان، درمان اعتیاد خود را انجام دهند.

به گفته قادری در حال حاضر هزینه ماهانه درمان هر فرد معتاد با استفاده از متادون حدود ۹۵ هزار تومان است که در شش ماهه اول با وجود دفترچه بیمه سلامت همگانی ۹۵ درصد آن توسط بیمه پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: در هماهنگی به عمل آمده با کمیته درمان اعتیاد استان، تاکنون شش مرکز به بیمه سلامت استان معرفی شده و قرارداد با این شش مرکز نهایی شده است.

قادری خاطرنشان کرد: در زمینه عقد قرارداد با مراکز درمانی بیشتر محدودیتی نداریم و چنانچه مراکز دیگری در این زمینه معرفی شوند، آماده عقد قرارداد با آنها هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه یادآور شد: چنانچه روش‌های درمانی دیگری در زمینه درمان اعتیاد در استان بکار گرفته شود، بیمه سلامت آمادگی پوشش آنها را نیز دارد.

 

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.