stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 202871
  • 17 آذر 1399 - 18:13
1

تقویت قوای نظامی روسیه در کالینینگراد

تقویت قوای نظامی روسیه در کالینینگراد

یک دریادار نیروی دریایی روسیه اعلام کرد، این کشور با استناد به آنچه او لزوم پاسخ به تقویت نیروهای ناتو در نزدیکی مرزهایش خواند، اقدام به تقویت نیروهایش در منطقه کالینینگراد کرده و یک لشگر کامل نیروی زمینی خود شامل یک دسته از تانک‌ها را شکل داده است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، کالینینگراد که تاکنون یک منطقه شدیدا مسلح بوده، منطقه‌ای از روسیه است که در حاشیه دریای بالتیک ما بین لیتوانی و لهستان که عضو اتحادیه اروپا هستند، قرار دارد. مسکو در اواخر جنگ جهانی دوم این منطقه را از آلمان تصاحب کرد.

این منطقه میزبان مقر ناوگان بالتیک روسیه بوده و هواپیماهای نظامی روسیه و ناتو اغلب در آب‌های حوزه دریای بالتیک به رهگیری یکدیگر می‌پردازند.

دریادار آلکساندر نوساتوف، از ناوگان بالتیک نیروی دریایی روسیه به روزنامه ستاره سرخ ارتش روسیه گفت، این تقویت قوای نظامی پاسخی به ناتو است و این ائتلاف نظامی غربی را متهم به استقرار یک واحد زرهی از تانک‌ها و چند واحد تاکتیکی چندملیتی و رزمی دیگر در نزدیکی مرزهای روسیه کرد.

او بیان داشت: رهبران نیروهای مسلح روسیه در پاسخ به این تهدید مجبور به اتخاذ تدابیر متقابل شدند. یکی از آنها تشکیل یک لشگر پیاده نظام زرهی کاملا جدید بوده که به رده‌های ارتش در ناوگان بالتیک پیوسته است.

او ادامه داد: این واحد جدید دربردارنده تسلیحات زرهی، توپخانه و دسته های جداگانه تانک است.

نوساتوف از تحویل ۳۰ تانک جدید T-۷۲B۳M، یک رزمناو مسلح به موشک‌های کروز و تعداد فاش نشده‌ای ازجنگنده‌های سوخو SU-۳۰SM به این منطقه صحبت کرد.

او گفت که این روند تقویت قوا در سال آینده میلادی نیز ادامه با سرعت ادامه می‌یابد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.