قلم از کرمانشاه، سید زاهدین چشمه خاور اظهار داشت: سامانه ۱۴۱، سامانه ای است که با بهره مندی از تمامی امکانات ارتباطی رایج اعم از تلفن، نمابر، پیامک و اینترنت میتواند به عموم افراد جامعه در سطوح گوناگون از لحاظ میزان آگاهی و نیاز کاربری، اطلاعات مورد نیاز را در زمینه راه های کشور ارائه کند.
وی افزود: شماره سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای برای اطلاع رسانی از آخرین وضعیت راه ها، رخدادهای جاده ای، بسته یا باز بودن محورهای مواصلاتی و دریافت نظرات و شکایات درباره مشکلات حمل و نقل کالا و مسافر می باشد.
معاون فنی و نظارت بر راه های فرعی و روستایی اداره کل راهداری استان کرمانشاه تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۶۱۱ مورد شکایت حوزه حمل و نقل بار و مسافر به سامانه ۱۴۱ رسیده است.
چشمه خاور بیان کرد: از ۶۱۱ شکایت مطرح شده، ۱۹ مورد مربوط به حمل و نقل مسافر و ۵۹۲ مورد حوزه حمل و نقل کالا بوده که ۳۰۵ شکایت مختومه و رسیدگی شده و تعداد ۳۰۶ مورد درحال رسیدگی می باشد.
وی در پایان گفت: هموطنان می توانند با تماس، نصب اپلیکشن ۱۴۱ و یا مراجعه به سایت www.141.ir از آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی آگاه شوند و یا نظرات و مشکلات خود را با این سامانه بصورت ۲۴ ساعته مطرح نمایند.