stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 203942
  • 19 آذر 1399 - 17:01
0

فرماندار: پروژه خط انتقال آب از سد کوچری به ساوه شتاب می‌گیرد

فرماندار: پروژه خط انتقال آب از سد کوچری به ساوه شتاب می‌گیرد

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه گفت: با پیگیری های صورت گرفته به منظور رفع موانع پیش رو، پروژه خط انتقال آب از سد کوچری به این شهرستان شتاب می‌گیرد.

قلم | qalamna.ir :

علی میرزایی امروز چهارشنبه ۱۹ آذرماه در نشستی با خبرنگاران به میزبانی دفتر خبرگزاری ایسنا در شهرستان ساوه که به مناسب فرا رسیدن بیست و یکمین سالروز تاسیس ایسنا با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه پویایی جامعه در گرو نقدهای منصفانه  و دلسوزانه است، اظهار کرد: نگاه به موضوعات از زوایای مختلف صورت می‌گیرد و آنچه مهم است باید نقد در کمال ادب و متانت و بدون منافع شخصی صورت بگیرد تا جامعه پویا و زنده باقی بماند.

وی در ادامه با تقدیر از ابتکار خبرگزاری ایسنا به منظور برگزاری این نشست خبری جهت بررسی مشکلاتی که از سوی جامعه رسانه‌ای شهرستان مطرح می‌شود، گفت: موضوع کمبود آب اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین مشکل شهرستان است و اگر موهبت الهی و بارندگی‌های دو سال اخیر وجود نداشت، قطعا ساوه با بحران آبی مواجه بود و آب در این شهرستان جیره بندی می‌شد.

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه برطرف کردن کمبود آب ساوه مهمترین خواسته مردم این شهر است، گفت: تخصیص سهم آب ساوه از سدکوچری که اجرای آن با وقفه طولانی مواجه شده بود از موضوعاتی است که با پیگیری نماینده مجلس و استاندار مرکزی ادامه عملیات اجرایی آن از سرگرفته شد و روند اجرای آن با تزریق اعتبار شتاب گرفته است.

وی در ادامه به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ساوه اشاره کرد و گفت: سرعت اجرای این طرح در هیچ جای کشور مانند ساوه شتاب نداشته است و این شهرستان در سطح استان مرکزی پیشرو بوده و الگویی برای کشور شده است.

میرزایی همچنین به برخورد با فساد، احقاق حق و برخورد با زمین خواران در ساوه با نگاه قاطع دستگاه قضایی بویژه در پرونده پلاک ۸۴ اشاره کرد و گفت: برخورد قاطع دستگاه قضائی در پرونده پلاک ۸۴ شهرک علوی ساوه موجب رفع تصرف اراضی شده که توسط عده‌ای سودجو تصاحب شده بود.

وی خواستار نگاه منصفانه افکار عمومی و رسانه‌ها به عملکرد دولت و نظام شد و گفت: قطعا برخی نقاط ضعف نیز وجود دارد که با همدلی و همبستگی می توان آنها را برطرف کرد.

فرماندار ساوه روند رو به رشد اشتغال و سرمایه گذاری را از دیگر اولویت های شهرستان به عنوان قطب صنعتی کشور دانست و افزود: امسال ۲۷ مجوز سرمایه گذاری با مشارکت ۱۶ سرمایه گذار خارجی در ساوه در دوران تحریم‌ها اجرایی شده است.

وی توسعه زیرساخت‌های ورزشی و مناسب سازی زمین چمن استادیوم چمران برای برگزاری مسابقات ورزشی تیم خوشه طلایی را از جمله اقدامات صورت گرفته در این شهرستان بیان کرد و افزود: سرمایه گذاری در حوزه ورزش توسط بخش خصوصی در حال اجراست

میرزایی افزود: در حوزه بهداشت و درمان قرار بوده هیچ پروژه جدیدی در کشور تعریف نشود، اما با پیگیری های صورت گرفته پروژه احداث بیمارستان ۲۷۰ تختخوابی ساوه با مشارکت خیرین و تخصیص اعتبارات ملی از سوی وزارت بهدشت در حال اجرایی شدن است.

وی به کشفیات مواد مخدر در این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی و کریدور شرق به غرب اشاره کرد و گفت: در حوزه پیشگیری از ابتلا به اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر ضعف وجود دارد. البته کروناویروس موجب تعطیلی اماکن اقامتی ترک اعتیاد شده و  کار پیشگیری را دشوارتر کرده است.

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه در انتصاب مدیران شهرستان بومی‌گرایی یک اصل بوده است، گفت: نباید در انتصاب مدیران شایسته سالاری مغفول بماند که این دو موضوع در بدنه مدیریتی شهرستان لحاظ شده است.

وی تاکید کرد: نباید به خاطر مسائل سیاسی آخرت خود را تباه کنیم، بلکه باید در هر اظهار نظری براساس مستندات، منطقی و مستدل به ایراد سخن پرداخت.

میرزایی همچنین با بیان اینکه باید کاری کنیم صنایع دچار ورشکستگی و رکود نشوند، افزود: صنایع در نوسانات ارزی و اقتصادی و مشکلات تحریم نیازمند حمایت هستند و این حمایت در شهرستان ساوه با استقرار بزرگترین شهرصنعتی کشور نمود عینی بیشتری دارد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.