stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 204205
  • 20 آذر 1399 - 12:20
2

وصله های ناجور بر پیشانی سلامت بندرعباس

وصله های ناجور بر پیشانی سلامت بندرعباس
هرمزگان/قلم- شاهد گذشت هفته سوم محدودیت های کرونایی در بندرعباس هستیم ، شهری که روزانه شاهد مرگ تعدادی از شهروندانش است . کوچه و خیابانی در این شهر نیست که عزادار عزیز از دست رفته ای نباشد و شهروندانی که پس از گذشت 10 ماه از شیوع ویروس کرونا همچنان با تبعات آن دست به گریبانند، نان آورانی که به واسطه اعمال قرنطینه ها و محدودیتها نانشان بریده شده و اکنون خود و خانواده شان با هزاران مشکل ریز و درشت معیشتی دست و پنجه نرم می کنند ،این در حالی است که عده ای از شهروندان این محدودیتها و تعطیلی را فرصتی برای تفریح و خوشگذرانی در بوستانها و خیابان های شهر انگاشته و همچنان بر طبل بی خیالی و حماقت می کوبند.
قلم | qalamna.ir :

پایگاه خبری/تحلیل قلم؛گروه استانها/شهین صادقی-ساحل بندرعباس در ساعات مختلف مملو از جمعیت است گروهی که بدون ماسک و رعایت فاصله اجتماعی مشغول بازی و ورزش با یکدیگر هستند ، عده ای نیز در حال شنا و آب بازی و استفاده از تعطیلات ۵۰ درصد ادارات مشاهده می شوند.

در گوشه گوشه بوستانهای ساحلی بندرعباس نیز تعدادی از خانواده ها بساط پذیرایی صبحانه و نهار  و تنقلات به پا کرده اند و با سرخوشی تمام از اوقات تعطیلی و محدودیت ها نهایت بهره را می برند.

ماشین هایی که در نوار ساحلی به دنبال یکدیگر همانند دانه های تسبیح ردیف پارک شده اند به طرز زننده ای به پروتکل های بهداشتی و محدودیت ها و قرنطینه دهن کجی می کنند، دهن کجی که به قیمت از دست دادن جان تعدادی از شهروندان ، فرسودگی و خستگی کادر بهداشت و درمان و بی نتیجه و ابتر ماندن  تمام تلاش ها برای محدود و قطع زنجیره انتقال این ویروس تمام می شود.

در این بین عده ای که ماهها خود و فرزندانشان را در خانه قرنطینه کرده اند و از تفریح و دیدار خانواده و… خود را محروم کرده اند به آتش بی تدبیری و حماقت عده ای که خود را شجاع و پر قدرت در مقابل این ویروس می دانند می سوزند و چه بسا در غم از دست دادن عزیز شان به غم نشسته اند.

سری به خیابان اصلی شهر و ایستگاههای تاکسی می زنیم و نیم نگاهی به حمل و نقل عمومی و وضعیت رعایت پروتکل ها در تاکسی ها می اندازیم ، بدون استثنا تمامی رانندگان بزرگوار تاکسی ۳ سرنشین در عقب خودرو سوار می کنند و با حداکثر ظرفیت ممکن  مشغول فعالیت هستند که در صورت اعتراض مسافران به این وضعیت تنها راه حلشان “خب شما سوار نشو ” و یا “اگر دوست نداری پیاده شو” و”خرج خودرو زن بچه ما رو شما میدی!؟ ” است .

جالب اینجاست که حکم بر تعطیلی و محدودیت مشاغل مختلف از جمله مغازه ها داده می شود ، مغازه هایی که مشتریان به فاصله شاید یک ساعت و یا بیشتر ورود و خروج می کنند اما قانونی برای فاصله گذاری و سوار کردن تعداد کمتر مسافر در محیط کوچک تاکسی که در بندرعباس به دلیل گرمی و شرجی هوا اکثر اوقات کولرخودرو نیز روشن است و تهویه مناسبی ندارد اعمال نمی شود و این ارابه های انتقال ویروس راحت و بدون  هیچ گونه دغدغه ای در شهر اقدام به جابه جایی مسافران می کنند .

با همین تاکسی که با حداکثر ظرفیت در حال حرکت  است سری به مرکز شهر می زنیم حدفاصل سه راه پلنگ صورتی و چهار راه مرادی ، دست فروشان بساط رنگارنگ لباس و اسباب بازی و ظروف پلاستیکی و … را جلوی مغازه هایی که به علت محدودیت ها تعطیلند ،پهن کرده اند و شهروندان با  شور و شوق و دوستانه در کنار یکدیگر ایستاده و نشسته مشغول خرید و قیمت گیری هستند.

سری به نانوایی های سطح شهر می زنیم ، برخی از نانوایان زحمتکش نیز با همان دستی که پول آلوده یا کارت بانکی  را دریافت می کنند ، نان را بدون واهمه و با وجدانی آسوده به مشتریان عرضه می کنند.

در گوشه گوشه شهر نیز شهروندانی که هنوز شیوع ویروسی به نام کرونا را باور ندارند و از زدن ماسک امتناع می کنند دیده می شوند.

ماسک ها و دستکش های رها شده در سطح شهر نیز همانند ارواح سرگردان با وزش هر باد به این سو و آن سو حرکت می کنند و راه نفس کشیدن شهر را تنگ و تنگ تر می کنند .

گوشه گوشه شهر بندرعباس پر شده از این وصله های ناجوری که بر پیشانی سلامت شهر زده شده و  قوانین قرنطینه و محدودیت را به سخره گرفته به طوریکه تمام آنچه در این مدت رشته شده را پنبه می کند.

آنچه مسلم است همیشه قوانین از طرف عده ای نادیده گرفته می شود که برای تسلیم کردن و مهار این تعداد حتما باید نیروی قهریه ای به جد وارد عمل شود و آنها را وادار به اطاعت از قوانین نماید، جرائم سنگین ، توقیف خودرو هاو تاکسی های متخلف و… شاید کارسازترین راه برای جلوگیری و قطع زنجیره انتشار این ویروس باشد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.