این موتور جست و جوی چینی پیشرو که پیش از این فناوری رانندگی اتوماتیک و زیرساخت اتصال اینترنت را طراحی می کرد، اکنون در حال بررسی تولید قراردادی یا ایجاد یک جوینت ونچر با خودروسازان برای تولید خودروهای خودران است.
این ابتکار بایدو را از همتایان اینترنتی نظیر تنسنت هولدینگز، آمازون و آلفابت که فناوریهای مربوط به خودروهای خودران را طراحی کرده یا در استارتاپهای خودروی هوشمند سرمایه گذاری کرده اند، یک گام جلوتر می برد.
به گفته منابع آگاه، بایدو با خودروسازانی نظیر ژیجیانگ جیلی هولدینگ گروپ، گوانگژو اتوموبیل و هونگکی گروه FAW درباره سرمایه گذاری مشترک برای تولید خودروهای خودران مذاکرات مقدماتی داشته اما به تصمیمی نرسیده است.
بایدو واحد رانندگی اتوماتیک آپولو را در سال ۲۰۱۷ تاسیس کرد و این واحد، فناوری که از هوش مصنوعی بهره می گیرد را عرضه کرده و با خودروسازانی نظیر جیلی، فولکس واگن، تویوتا موتور و فورد موتور همکاری کرده است.
این شرکت سرویس تاکسی خودران “گو روبوتاکسی” که داخل آن راننده برای ایمنی حضور دارد را در پکن، چانگشا و کانگژو اداره می کند و قصد دارد این سرویس را تا سه سال آینده به ۳۰ شهر توسعه دهد. بایدو هفته گذشته برای تست پنج خودروی بدون راننده در پکن مجوز گرفت.
ساخت خودروهای خودران به منزله تحول دراماتیکی در تلاش بایدو برای متنوع کردن منابع درآمدش همزمان با ضعیف شدن رشد کسب و کار جست و جوی این شرکت است که درآمدش سال گذشته تنها دو درصد رشد کرد.
بر اساس گزارش رویترز، مذاکرات بایدو برای تولید خودروی خودران در حالی صورت می گیرد که شرکت “دیدی چوشینگ” ماه گذشته به همراه شرکت خودروسازی BYD ون هدفمندی را برای سرویسهای تاکسی راه اندازی کرد. غول فناوری سونی هم در ژانویه یک خودروی مفهومی برقی با قابلیتهای خودران رونمایی کرد.
انتهای پیام