stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۷ آذر , ۱۴۰۳ Wednesday, 27 November , 2024
  • کد خبر : 207822
  • 27 آذر 1399 - 11:34
5

نقش ایده بسته بندی خلاقانه در میزان فروش محصولات

قلم | qalamna.ir :
نقش ایده بسته بندی خلاقانه در افزایش فروش محصولات
امروزه، بسته بندی در فروش بعنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی شناخته می‌شود. طراحی هویت بصری، نوشته‌های درج‌شده بر روی بسته بندی، کاربردپذیری آن و ایجاد تمایزی که در اثر بسته بندی به وجود می‌آید، از جمله نقش‌های چندمنظوره ایده بسته بندی خلاقانه یک کالا است. بسته بندی شیک دقیقا همان چیزی است که برندهای نوپا و تازه تاسیس برای بزرگ شدن خود به آن نیاز دارند. ایجاد ارزشی که در پی یک بسته بندی خلاقانه و شیک در مشتریان شکل می‌گیرد، دائم می‌باشد و به همین خاطر است که با یک بسته بندی منحصربه‌فرد می‌توانید سهم زیادی از فروش را در بازار از آن خود کنید.

ایده بسته بندی خلاقانه موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟
•    ایده بسته بندی ایده‌آل است که به مشتری اطلاعات بدهد.
•    ایده بسته بندی خلاقانه منجر به افزایش فروش می‌شود.
•    خلاقانه بودن بسته بندی محصول در حین کاربردپذیری می‌تواند این بسته بندی را متمایز کند.
•    در یک بسته بندی موفق، نام تجاری برند ثبت شده است.

در نهایت می‌توان گفت که یک بسته بندی موفق می‌تواند با مشتریان یک برند، ارتباط برقرار کند. همین برقراری ارتباط است که می‌تواند در مشتریان تاثیر بگذارد. تاثیرگذاری طراحی بسته بندی بر روی مخاطب برای یک مدت طولانی است. به همین خاطر، به همین سادگی‌ها نمی‌توان از ایده‌های بسته بندی شیک رد شد. در ادامه با ارائه‌ی چندین مثال کاربردی به شما نشان خواهیم داد که یک بسته بندی موفق تا چه حد می‌تواند بر روی میزان فروش تاثیر بگذارد.

ایده جعبه خرما با هدف افزایش فروش در بازار خارجی و داخلی
بسته بندی فله‌ای هیچ تاثیری در افزایش فروش ندارد. چون مدت‌ها است که طراحی بسته بندی جعبه خرما به صورت فله‌ای دیگر طرفدارانی در داخل کشور ندارد. پس باید به سراغ بسته بندی بروید که سود حاصل از آن، زیاد است. خرما جزو محصولاتی است که تنوع زیادی دارد و با توجه به تنوعی هم که دارد، بسته بندی‌های متعددی را می‌توان برای آن در نظر گرفت. جعبه کارتنی و جعبه پلاستیکی خرما، سابقه‌ی چندان طولانی در جهان ندارد و با این حال، برندهایی که از این دو نوع بسته بندی شیک استفاده می‌کنند، بسیار موفق‌تر از سایر برندها هستند.

ایده بسته بندی جعبه خرما برای صادرات
 اگر خواسته باشیم بگوییم که کدام نوع بسته بندی گران‌تر از سایر بسته بندی‌ها است، باید به بسته بندی پلاستیکی اشاره کنیم. در صورتی که بخواهید از جعبه پلاستیکی ساده برای بسته بندی شیک خرما استفاده کنید، می‌توانید با صرف هزینه‌های کم این کار را انجام بدهید. در عوض می‌توانید دستگاه طلاکوب و نقره‌کوب را به کار بگیرید و هویت بصری بسته بندی خرما را شکل بدهید.
وقتی که ظاهر بسته بندی خرما با طلا و نقره جلا پیدا می‌کند، بسته بندی شیک خواهید داشت. برای کاربرد پذیری کردن این نوع بسته بندی خرما می‌بایست مکانی را هم برای درج نام تجاری برند در نظر بگیرید. بالاخره مشتری باید بدانید که این محصول مرغوب و باکیفیت از آن کدام برند می‌باشد.

ایده جعبه خرما برای فروش در داخل کشور
در صورتی که می‌خواهید پیروزی نهایی افزایش فروش خرما را در داخل کشور از ان خود کنید، جعبه‌های دو تکه جزو متداول‌ترین و رایج‌ترین نوع بسته بندی خرما هستند که هزینه‌ی چندان زیادی هم ندارند. برای ایجاد نقش برقراری ارتباط بسته بندی می‌توانید از دستگاه چاپ کمک بگیرید. دقت کنید که شفافیت کار باید به قدری باشد که افراد با یک نگاه بتوانند تشخیص بدهند که اندازه، ابعاد و رنگ نوع خرما به چه صورت است. برای مثال، خرما مضافتی و خرما خشک باید از هم قابل تشخیص باشند.

ایده برای جعبه کفش با هدف افزایش فروش در بازار خارجی و داخلی
بسته بندی کفش در کشورمان هنوز جای پیشرفت دارد. بسته بندی خلاقانه کفش می‌تواند سهم زیادی از سود بازار خرید و فروش کفش را از آن شما کند. برای طراحی خلاقانه کارتن و جعبه کفش می‌توانید از سبک طراحی خود کفش الهام بگیرید. اگر برای یک کفش کتونی می‌خواهید یک کارتن کفش طراحی کنید، می‌توانید جعبه کفش را با رنگ ریسمان‌های خود کفش طراحی کنید. حتی دسته‌ی جعبه کفش می‌تواند همان ریسمان رنگی کفش باشد. در این حالت، بدیهی است که ابعاد جعبه کفش باید مطابق با اندازه‌ی کفش‌ها باشد.

ایده طراحی جعبه کفش اسپورت
جعبه‌های بسته بندی کفش که دارای دسته هستند، یک راه برای طراحی جعبه بسته بندی کفش به شمار می‌روند. راه دیگر برای جعبه بسته بندی کفش اسپورت، خارج کردن بند کفش از جعبه‌ی بسته بندی است. جایی که بند کفش از جعبه خارج می‌شود، می‌تواند شکل همان کفش باشد. در اینصورت توانسته‌ای هم آگاهی مشتری را از آنچه که خریداری می‌کند، افزایش بدهید و هم کاربردپذیری ایده بسته بندی‌تان را نشان بدهید.

ایده طراحی بسته بندی چکمه
جعبه بسته بندی چکمه می‌تواند الهامی از کارایی خود چکمه‌ها در محیط‌های متعدد باشد. افراد چکمه را برای این خریداری می‌کنند که پاهای‌شان از گزند حیوان‌هایی که در آب زندگی می‌کنند، در امان باشد. اکنون برای طراحی جعبه بسته بندی کفش می‌توانید هویت بصری جعبه را به تصویری از محیط زیر آب و حیوان‌هایی که در آن زندگی می‌کنند، تعمیم بدهید. این کار شما باعث می‌شود تا در اولین نگاه مشتری، بهترین و مناسب‌ترین فروشگاه خرید کفش چکه به نظر برسید. چون نیاز مشتری و کارایی محصول در مقابل هم قرار دارند و این همان چیزی است که مشتری به آن فکر می‌کند.

ایده طراحی بسته بندی کفش مهمانی
تمیزی و ظرافت کفش‌های مهمانی همواره برای افراد در اولویت است. هواگیری کفش برای جعبه بسته بندی کفش مهمانی می‌تواند کاربردپذیری بسته بندی شما را افزایش بدهد. این اثر مثبت جعبه بسته بندی می‌تواند سال‌ها پس از خرید آن، به منزله‌‎ی یک تبلیغ جذاب باشد. فردی که آن کفش را با بسته بندی شما خریداری می‌کند، پس از بازگشت از مهمانی هم کفش را در جعبه‌ی خاص خود قرار می‌دهد تا ماندگاری کفش بیشتر شود.
علاوه براین به هنگام اسباب کشی، فرد با خیال راحت می‌تواند کفش‌های ظریف و خاص مهمانی خود را در بسته بندی خاص جعبه قرار دهد و بدون هیچ نگرانی یا دغدغه‌ای اسباب کشی خود را به پایان برساند. همین اثرات مثبت یک ایده بسته بندی خلاقانه موفق می‌تواند با مشتری ارتباط برقرار کند، بدون آنکه نیاز باشد تا آن برند، مدام با اس ام اس‌های تبلیغاتی برای ترغیب مشتریان به خرید، زمان و هزینه‌ی خود را هدر بدهد.
 

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.