stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 208619
  • 29 آذر 1399 - 9:07
6

معمای خانواده‌کشی پیش روی پلیس تویسرکان

قلم | qalamna.ir :
گروه حوادث: کشف اجساد یک خانواده شامل ۳ مرد و ۲ زن فضای استان همدان را به خود مشغول کرده است.
۳۸۴ روز پس از قتل ۴ عضو یک خانواده در گورابسر کوچصفهان در استان گیلان کشف جسد ۵ عضو یک خانواده در مرادآباد تویسرکان در استان همدان حل معمای یک خانواده‌کشی را پیش روی پلیس قرار داده است. نخستین زمزمه‌ها از وقوع جنایت در محل گاوداری که این خانواده در آن زندگی می‌کردند از شامگاه سه‌شنبه ۲۵ آذر ۹۹ تویسرکانی‌ها را نگران کرد، وقتی یک جسد کشف شد. با اعلام این خبر به پلیس و غیبت سایر اعضای این خانواده ظن وقوع قتل سایر اعضای خانواده نیز قوت گرفت تا اینکه شامگاه پنجشنبه با کشف ۳ جسد در چاه آب و انتقال آنها به بیرون از چاه مشخص شد ۵ عضو این خانواده جان‌باخته‌اند.سرهنگ «رضا زارعی» جانشین انتظامی پلیس استان همدان در این باره توضیح داد: به دنبال کشف جسد ۲ عضو یک خانواده (پدر و دختر) در حوالی یک گاوداری واقع در شهرستان تویسرکان و مفقود شدن ۳ عضو دیگر خانواده، تلاش‌ها برای روشن کردن ابعاد حادثه و پیدا کردن مفقودین آغاز شد که با کشف ۳ جسد دیگر، اجساد کشف شده از اعضای خانواده به ۵ مورد رسید.پلیس هنوز به طور دقیق و شفاف اعلام نکرده است که مرگ این ۵ نفر به چه علت بوده و به طور مشخص با یک پرونده قتل مواجه است یا موضوعی دیگر. با این حال ۵ عضو خانواده به نام‌های علیرضا (پدر خانواده)، اعظم (مادر خانواده)، جواد (فرزند خانواده)، فرزانه (فرزند خانواده) و سجاد (فرزند خانواده) که کوچک‌ترین عضو این خانواده بوده است.
براساس اطلاعاتی که خبرنگار «اعتماد» از این خانواده به دست آورده فرزانه متولد ۱۳۶۹ بوده و سجاد نیز متولد ۱۳۸۴. جواد نیز حدودا ۲۷ ساله بوده است.همچنین یکی از بستگان این خانواده درباره آخرین تماس با آنها گفته روز قبل از حادثه آنها به تویسرکان آمده بودند تا خرید کنند و سجاد پسر کوچک خانواده هم به دیدار عمه‌اش رفته بوده است.

پلیس چه گفت؟
شنیده‌های مختلفی از چگونگی کشف اجساد مطرح است. یکی از آن شنیده‌ها که روزنامه اعتماد آن را تایید نمی‌کند این است که جسد پدر و ۲ پسر خانواده در حالی کشف شده که لباس بر تن نداشته‌اند. با این حال سرهنگ «رضا زارعی» جانشین انتظامی پلیس استان همدان درباره کشف جسد ۳ عضو دیگر این خانواده شامل مادر و ۲ فرزند پسر به گفت: فردی با مراجعه به گاوداری پسرعموی خود متوجه آثار خون در محل و همچنین غیبت بستگانش در محل شد و بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داد. ابتدا جسد یک دختر را در فاصله ۱۰۰ متری گاوداری پیدا کردند سپس در ادامه تجسس و تحقیق خود، جسد یک مرد (پدر دختر) را نیز در محل پیدا کردند، اما جست‌وجو برای کشف سایر اعضای خانواده تا روز پنجشنبه ادامه داشت که درنهایت با کشف ۳ جسد دیگر، اجساد ۵ عضو این خانواده شناسایی و کشف شد. سرهنگ زارعی با اشاره به تلاش‌های فنی و تخصصی پلیس آگاهی برای کشف زوایای پنهان این حادثه، تاکید کرد: اقدامات فنی و تخصصی پلیس برای کشف علت و عوامل وقوع این حادثه و قتل ۵ عضو خانواده همچنان ادامه دارد که در حال حاضر از اعلام جزییات تا تکمیل پرونده معذور هستیم.

چه سرنخ‌هایی داریم؟
این خانواده که یک پسر دیگر نیز دارند و به سبب آنکه در محلی دیگر زندگی می‌کرده از این ماجرا جان سالم‌ به در برده است مدتی قبل و در پی آنکه بانک خانه آنها را مصادره کرده بود به ساختمانی در محل گاوداری خود واقع در مرادآباد نقل مکان کردند. هنوز نمی‌دانیم که علت مصادره خانه این خانواده توسط بانک چه بوده است. از سوی دیگر شنیده‌ها از افراد محلی حکایت از آن دارد که ۲ کارگر این گاوداری روز قبل از کشف اجساد درحالی که با موتور از گاوداری خارج شده‌اند دیده شده بودند. ولی هنوز پلیس درباره این شنیده‌ها و دیده‌های مردم محلی اظهارنظری نکرده است.

از آن خانواده‌کشی تا این خانواده‌کشی
سال گذشته وقتی پسر خانواده اهل گورابسر کوچصفهان دستگیر شد و به قتل اعضای خانواده‌اش به همراه همکلاسی خواهرش اعتراف کرد انگیزه‌اش را متوجه آن دانست که می‌خواسته اموال پدرش را تصرف کند. این موضوع سبب شد پرونده خانواده‌کشی خیلی زود از میان اخبار جنایی به حاشیه برود، اما حادثه‌ای که در اطراف تویسرکان روی داده نمی‌تواند از جنس مالی باشد زیرا تا این لحظه هیچ شنیده‌ای مبنی بر وقوع سرقت دیده نشده است. از سوی دیگر به سبب نوع فعالیت پدر خانواده و همچنین تصرف خانه آنها توسط بانک ممکن است مراوده‌های مالی این خانواده نقشی در وقوع این ماجرا داشته باشد. با این حال باید منتظر ماند و دید پلیس چه اظهارنظری در این‌باره خواهد کرد. آخرین خبر‌ها حکایت از آن دارد که از دو کارگر افغانستانی این گاوداری هیچ خبری نیست و فعلا پلیس در حال ردزنی این دو نفر است.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.