با ظهور فضای مجازی و حضور کسبوکارها در این فضا، بسیاری از فرآیندهای خرید و فروش و رفع نیاز کاربران تغییر کرده است. در حالی که پیش از این، محصولی که توسط تولیدکننده فراهم شده بود، از طریق چندین واسطه به دست مصرفکننده میرسید، اکنون این امکان فراهم شده که تولیدکننده و مصرفکننده بتوانند بهصورت مستقیم ارتباط برقرار کنند.
از سویی، درحالی که در ابتدا شهرهای بزرگ به اینترنت و استفاده از امکانات ارتباطی مجهز میشوند، لازم است این امکانات برای شهرهای کوچک و روستاها هم فراهم شده، زیرا بیشتر تولیدکنندگان محصولات مورد نیاز کاربران، توسط همین تولیدکنندگان روستایی فراهم میشود و با ایجاد ارتباط بین دو بخش تولیدکننده و مصرفکننده و حذف واسطه، میتوان رضایت طرفین را با کاهش قیمتهای واسطهگری و افزایش کیفیت محصولات کسب کرد.
فروش دستبافتهای روستایی از طریق فضای مجازی
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ویدئوی «ایران هوشمند» رونق کسبوکار در روستای طلحه استان بوشهر بهواسطه توسعه ارتباطات روستایی را مورد بررسی قرار داده است. در این روستا صنایع دستی که از برگ نخل ساخته میشود، از طریق فضای مجازی برای فروش قرار میگیرد و تا کنون به خارج از کشور هم ارسال شده است.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای تحقق «عدالت ارتباطی» که از مصادیق «عدالت اجتماعی» است، تاکنون توانسته است نزدیک به ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور را به شبکه ارتباطی متصل کند که این عدد تا پایان سال به ۱۰۰ درصد میرسد.
اتصال اکثر روستاهای کشور به شبکه ارتباطی یعنی بهرهمندی ساکنان آن از خدمات الکترونیکی و امکان برقراری ارتباط بیشتر و بهتر با مردم دیگر نقاط کشور که از این طریق روستاییان میتوانند محصولات خود را بدون واسطه در اختیار مشتریان خود قرار دهند. همین امر نیز باعث رونق کسبوکار آنها نیز شده است.
انتهای پیام