موسسه تحقیقاتی BMI مستقر در انگلیس پیشبینی کرده که بازار رایانه، موبایل و گیم در ایران از رقم ۹٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ به رقم ۱۳ میلیارد دلار خواهد رسید و جمعیت ۷۷ میلیونی ایران پتانسیل حضور بزرگان آی تی دنیا را در خود دارد.
از سوی دیگر کمپانیهای آسیایی و اروپایی که منتظر برداشته شدن رسمی تحریمها نشدهاند، سعی کردهاند بهصورت خزنده وارد بازار ایران شوند و به همین خاطر کمپانیهای آمریکایی از این بابت احساس واهمه پیداکردهاند که مبادا بازار جدیدی مثل ایران را برای همیشه از دست بدهند.
بر همین اساس کمپانی HP Sarl که شعبه سوئیسی اچ پی آمریکاست، ماه گذشته موافقتنامه رسمی با مقامات ایرانی درزمینهٔ فروش محصولات سختافزاری و پشتیبانی فنی از سرورهای اچ پی (که در ایران بسیار محبوب بوده و در دوران تحریم نیز دور زده میشده) امضا کرده تا بتواند فروش رسمی محصولاتی مانند تبلت، لپتاپ و … را بهزودی در ایران راهاندازی کند.
خبرآنلاین، اپل نیز از طریق شعبههای خود در اروپا با مقامات ایرانی ارتباط پیداکرده تا زمینه فعالیت رسمی و حتی دایر کردن فروشگاه رسمی را موردبررسی قرار دهد. هرچند حضور مستقیم اپل در ایران به ضرر فروشندگان و توزیعکنندگان ایرانی است و ممکن است فروش مستقیم تبدیل به فروش غیرمستقیم از طریق توزیعکنندگان شود، اما موضوع خدمات پس از فروش دغدغه هر دو طرف است که تا این موضوع حل نشود، حضور رسمی و مستقیم صورت نخواهد گرفت.