stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 22 May , 2024
  • کد خبر : 214278
  • 09 دی 1399 - 2:15
3
مرگ و میر ناشی از کرونا در لرستان ۳۲ درصد کاهش یافت

مرگ و میر ناشی از کرونا در لرستان ۳۲ درصد کاهش یافت

مرگ و میر ناشی از کرونا در لرستان ۳۲ درصد کاهش یافت
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با توجه به اجرای طرح شهید سلیمانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرگ‌های ناشی از کرونا در لرستان در پایان آذرماه گذشته نسبت به آبان ماه ۳۲ درصد کاهش یافت.
قلم | qalamna.ir :

مریم کوشکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به کاهش ۳۲ درصدی فوتی‌های ناشی از کرونا در لرستان (آذرماه نسبت به آبان ماه) اظهارداشت: این کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا نتیجه افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ادامه روند طرح شهید سلیمانی و ایجاد محدودیت‌هاست.

وی افزود: کاهش ۳۲ درصدی مرگ ناشی از کرونا در شرایطی محقق شده که پیش بینی‌های مورد نظر پس از شروع طرح محله محور کاهش ۱۰ درصدی بود و خوشبختانه طرح مدیریت محله محور کرونا بسیار سریعتر از آنچه پیش بینی می‌شد تاثیرات خود را نشان داد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه میزان  کرونا ۶۲ درصد و موارد بستری مشکوک ۵۰ درصد کاهش داشته است عنوان کرد: این کاهش‌ها نسبت به پیش بینی‌های قبلی ۲۰ درصد بهتر بوده است.

وی در رابطه با برنامه‌های طرح مدیریت محله محور طرح شهید قاسم سلیمانی بیان کرد: از آغاز این طرح تاکنون ۳۴ هزار و ۱۶۱ فرد دارای بیماری زمینه‌ای در منازل شناسایی و تحت قرنطینه  معکوس قرار گرفته‌اند.

کوشکی با بیان اینکه تاکنون ۲۴ هزار و ۵۳۲ فرد بالای ۶۰ سال مورد قرنطینه معکوس قرار گرفته‌اند گفت: از ابتدای آذرماه تاکنون ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر که در معرض ابتلا به کرونا قرار داشته‌اند شناسایی شده که از این تعداد هزار و ۲۷ نفر برای انجام تست کرونا به مراکز غربالگری معرفی شده‌اند و برای هزار و ۱۰۸نفر نیز تست سریع در منزل انجام شده که از این تعداد ۸۱ نفر مثبت اعلام شد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان در رابطه با برنامه‌های سازمان بسیج مستضعفین در راستای حمایت از خانواده‌های آسیب پذیر تصریح کرد: از ابتدای آذرماه تاکنون هفت هزار و ۱۸۰ خانواده آسیب پذیر شناسایی شده و از بسته‌های حمایتی برخوردار شده‌اند.

وی تاکید کرد: گرچه آمارهای کرونایی کاهش پیدا کرده است اما فراموش نکنیم کرونا همچنان وجود دارد و نباید غافل باشیم؛ این کاهش آمارها نتیجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و اگر مردم از این موضوع غفلت کنند بازهم افزایش ابتلا، بستری و مرگ و میر شدت می‌یابد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.