stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۱ مرداد , ۱۴۰۳ Thursday, 1 August , 2024
  • کد خبر : 215011
  • 10 دی 1399 - 2:29
3

ریز و درشت جزئیات Y9A؛ گوشی موبایل جدید هواوی

ریز و درشت جزئیات Y9A؛ گوشی موبایل جدید هواوی

بررسی بدنه گوشی موبایل هواوی Y9a نشان می‌دهد که محصول جدید این شرکت با وجود نمایشگر تمام‌صفحه Ultra FullView، رنگ‌های برگرفته از آسمان و زبان طراحی مشابه گوشی‌های پرچم‌دار، از ظاهری شکیل بهره می‌برد. این گوشی از دوربین سلفی پاپ‌آپ بهره می‌برد.

قلم | qalamna.ir :
 گوشی موبایل جدید هواوی
فرادید| «Y9a» محصول جدید شرکت چینی هواوی است که توزیع آن در آسیا و اروپا طی ماه گذشته انجام شد. گوشی موبایل «Y9a» در همین ابتدای راه توانسته رضایت خریداران این محصول را به خود جلب کند. خریداران، «Y9a» را محصولی باکیفیت از نظر نرم افزاری، سخت افزاری و طراحی معرفی می‌کنند. اما برخی هم معتقدند که به دلیل قرار گرفتن شرکت هواوی در لیست تحریم‌های آمریکا، این محصول هم از نرم افزار‌های موجود در گوگل پلی استور محروم است که نقطه ضعف بزرگی محسوب می‌شود.

 

فرادید، گوشی تلفن همراه «Y9a» که جز میان رده‌های هواوی محسوب می‌شود، نسبت به قیمت آن کارایی بالایی دارد. در حال حاضر این گوشی موبایل در ایران با قیمت ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و قیمت جهانی آن هم ۲۰۰ یورو است.

 

البته هواوی پیش از این چند نسل موفق را در سری Y با بازار عرضه کرده است و Y9a جدیدترین نسل این سری است که امکانات و مشخصات فنی قابل قبولی دارد. این محصول همچون نسل‌های گذشته این سری دوربین چندگانه، طراحی جذاب و سخت‌افزار قابل قبول را با قیمت مناسب به طرفداران خود عرضه می‌کند.

البته باید به اساسی‌ترین تفاوت «Y9a» با دیگر نسل‌های سری «Y» هم اشاره کرد. در این محصول این بار به جای سرویس‌های موبایلی گوگل، با HMS یا سرویس‌های موبایلی هواوی عرضه می‌شود. در حقیقت نحوه نصب اپلیکیشن روی این گوشی‌ها کمی متفاوت است و شما باید به جای نصب اپلیکیشن از فروشگاه نرم‌افزاری گوگل، از منابع جایگزین مثل کافه بازار یا اپ گالری خود هواوی استفاده کنید.

حذف گوگل پلی استور از هواوی به دلیل قرار گرفتن این شرکت در لیست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا است که کاربران از آن به عنوان بزرگ‌ترین نقطه ضعف «Y9a» یاد می‌کنند.

گوشی هواوی مدل «Y9A»

طراحی و صفحه نمایش «Y9a»

بررسی بدنه گوشی موبایل هواوی «Y9a» نشان می‌دهد که محصول جدید این شرکت با وجود نمایشگر تمام‌صفحه Ultra FullView، رنگ‌های برگرفته از آسمان و زبان طراحی مشابه گوشی‌های پرچم‌دار، از ظاهری شکیل بهره می‌برد. هواوی برای دستیابی به زیبایی بیشتر و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، از نمایشگر تمام‌صفحه بدون ناچ استفاده کرده است. بدین ترتیب این گوشی از دوربین سلفی پاپ‌آپ بهره می‌برد که در زمان فعال کردن دوربین، به‌طور خودکار از بدنه گوشی بیرون می‌آید.
از دیگر مشخصات گوشی «Y9a» که موجب زیبایی ظاهری آن شده، بهره‌گیری از رنگ‌های الهام گرفته از آسمان است. رنگ‌های گوشی «Y9a» (شامل نقره‌ای فضایی، صورتی شکوفه‌ای و مشکی نیمه‌شب) در عین زیبا بودن، بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد است.

هواوی به‌عنوان یک سازنده کهنه‌کار، تجربه بالایی در طراحی گوشی دارد. این سازنده در گوشی «Y9a» از طراحی خمیده سه‌بعدی با پوشش نانو ویژه استفاده کرده است که حس تازه‌ای را برای کاربر خلق می‌کند.

 
هواوی «Y9a» از صفحه‌نمایش ۶.۶۳ اینچی IPS با رنگ‌های بسیار با طراوت و زاویه دیده گسترده بهره می‌برد. صفحه نمایش Ultra FullView  این گوشی با نداشتن ناچ و کمترین حاشیه، فضای قابل استفاده بیشتری را برای نمایش محتوا فراهم کرده است.

نمایشگر این گوشی با دارا بودن وضوح تصویر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل یا همان +FHD و بدون داشتن ناچ یا هرگونه بریدگی، لذت تماشای فیلم، وب‌گردی و کار با برنامه‌ها را دوچندان می‌کند.

ریز و درشت جزئیات «Y9A» گوشی موبایل جدید هواوی

بررسی سخت افزار، دوربین و باتری «Y9a»

«Y9a» محصول جدید هواوی از تراشه پرقدرت MediaTek Helio G۸۰ است. این تراشه از فناوری ساخت بسیار بهینه، هسته‌های پردازشی پرقدرت و پردازنده گرافیکی توانمند برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی برخوردار است. با تراشه مدیاتک Helio G۸۰ نه‌تنها خبری از لگ زدن در برنامه‌ها یا نرخ فریم پایین در بازی‌ها نخواهد بود، بلکه مصرف باتری نیز کمتر است.

باید گفت تراشه پرقدرت Helio G۸۰ بکار رفته در گوشی Y۹a یک انتخاب بی‌بدیل برای برای است. این تراشه از دو هسته پردازشی پرقدرت Cortex-A۷۵ با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز، شش هسته پردازشی Cortex-A۵۵ با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و البته پردازنده گرافیکی بسیار توانمند Mali-G۵۲ MC۲ بهره می‌برد.

هواوی گوشی «Y9a» را با هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی عرضه کرده است که پرتوقع‌ترین کاربران را هم راضی نگه می‌دارد.

قیمت گوشی هواوی

عملکرد دوربین ها

در هواوی «Y9a» چهار دوربین که در یکی سنسور ۶۴ مگاپیکسلی, ۸ مگاپیکسل و در دوتای دیگر سنسور‌های ۲ مگاپیکسل قرار دارد در قسمت پشتی این گوشی جای گرفته‌اند. دوربین خاص سلفی هواوی «Y9a» هم به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده است. در واقع این گوشی به دوربین پشتی چهارگانه حرفه‌ای مجهز شده است. به بیان دیگر، «Y9a»  از چهار دوربین پشتی در ترکیب با فناوری هوش مصنوعی پیشرفته بهره می‌برد تا هیچ صحنه‌ای را از دست ندهید.

از دیگر ویژگی‌های کلیدی دوربین گوشی «Y9a»  می‌توان به لرزش‌گیر الکترونیکی برای کاستن اثرات لرزش دست در ضبط ویدئو و فیلتر‌های نرم‌افزاری پرقدرت را برشمرد.

 

باتری های قابل قبول «Y9a»

هواوی از یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت در «Y9a» استفاده کرده است. باید توجه داشته باشید که نمایشگر «Y9a» دارای وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ است بنابراین با یک نمایشگر +FHD برخلاف پرچمداران روبه‌رو هستیم. انتظار می‌رود تا هواوی «Y9a» شارژدهی مناسبی ارائه دهد.

در ارزیابی های حالت عادی باتری «Y9a» به مدت ۱۶ ساعت ۵۷ دقیقه شارژدهی داشته است. از طرفی در حالت پرفورمنس که بیشتر برای بازی کردن مناسب است شارژدهی ۱۴ ساعت و ۵۱ دقیقه‌ای به ثبت رسیده است.

مقایسه گوشی هواوی

مشخصات فنی Huawei Y9a:

  • پردازنده‌ مدیا هلیو G80 دوازده نانومتری به همراه ۶ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۸ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت 
  • نمایشگر ۶.۶۳ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۳۹۷ پیکسل در هر اینچ
  • پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G52 MC2
  •  ۶۴ مگاپیکسل ( لنز واید ۲۶ میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) ۶۴ مگاپیکسل ( لنز واید ۲۶ میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) ۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید با دیافراگم f/2.4 با پوشش ۱۲۰ درجه) ۲ مگاپیکسل (با دیافراگم f/2.4، دوربین مخصوص ماکرو) ۲ مگاپیکسل (f/2.4، حسگر تشخیص عمق تصویر)
  • اندروید نسخه‌ی ۱۰.۱ (پای) 
  • ابعاد ۱۶۳.۵ در ۷۶.۵ در ۹ میلی‌متر با وزن ۱۹۷ گرم 
  • باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری
  • بلوتوث نسخه‌ی ۵.۰
  • مجهز به حسگر اثر انگشت
  • دارای جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.