stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 26 June , 2024
  • کد خبر : 215479
  • 10 دی 1399 - 16:03
2
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

وضعیت استان مرکزی هفته آینده زرد خواهد شد

وضعیت استان مرکزی هفته آینده زرد خواهد شد
قلم_ مرکزی_رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: وضعیت استان مرکزی هفته آینده زرد خواهد شد.
قلم | qalamna.ir :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: وضعیت استان مرکزی از نظر شیوع ویروس کرونا در هفته آینده از نارنجی به زرد تغییر خواهد کرد که نشانگر بهبود نسبی شرایط است.
دکتر سید محمد جمالیان امروز صبح در نشست خبری که  از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: اکنون شهرهای اراک، شازند و خمین در وضعیت نارنجی هستند که با کاهش شمار بیماران بستری به وضعیت زرد خواهند رسید.
 وی اظهار داشت: با صفر شدن تعداد بیماران بستری کرونایی در استان، می‌توان رنگ سفید را برای همه شهرهای استان مرکزی اعلام کرد که این مهم نیازمند همکاری مردم و رعایت ضوابط بهداشتی است.
جمالیان اظهار داشت: تجمعات خانوادگی، دورهمی مذهبی، فرهنگی و اداری باید به حداقل برسد تا دوباره شاهد اوج بیماری کووید۱۹ و تلفات ناشی از آن نباشیم.
وی افزود: اکنون ۵۰ درصد از ظرفیت تخت‌های بستری استان خالی است و در چهار هفته اخیر کادر درمان روزهای سبکی را گذراندند و تجدید انرژی کردند و تاب آوری استان برای صورت اوج چهارم بیماری مطلوب است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: تاکنون گزارشی از ورود ویروس انگلیسی به کشور و استان به خاطر تدابیر ارزشمند وزارت بهداشت در مبادی ورودی کشور مشاهده نشده است.
وی با بیان  اینکه  کلانشهر اراک در ۹۶ ساعت گذشته فوتی ناشی از کرونا نداشته است، افزود: ۵۰ مورد ابتلای جدید به بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در استان ثبت شده که ۴۵ مورد سرپایی بودند و پنج نفر هم  در مراکز درمانی بستری شده‌اند و در مجموع  تا کنون  ۳۴ هزار و ۱۰۰ نفر در این استان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.