stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۰ خرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 9 June , 2024
  • کد خبر : 216889
  • 13 دی 1399 - 15:21
2

بازگشایی کتابخانه‌های سوئد در ایام کرونا

بازگشایی کتابخانه‌های سوئد در ایام کرونا

کتابخانه‌های سراسر کشور سوئد، از نوزدهم ماه دسامبر به خاطر پیشگیری از سرعت گرفتن انتشار ویروس کرونا در میان مردم تعطیل شده‌اند اما مقامات رسمی از بازگشایی آن‌ها در چهارم ژانویه خبر داده‌اند.

قلم | qalamna.ir :

سرویس ترجمه ، اهمیت کتابخانه‌ها در ارتقای فرهنگ و ایجاد تعاملات اجتماعی بر هیچ کس پوشیده نیست. مقامات ارشد کشور سوئد با در نظر گرفتن این نکته، قصد دارند پس از روزها تعطیلی این مراکز به امید مهار شیوع کرونا، بالاخره در چهارم ماه ژانویه ورودی تمام کتابخانه‌های سراسر کشور، به خصوص کلانشهر گوتنبرگ را روی مردم باز کنند. البته مقررات جدید و سختگیرانه‌ای برای کاربران کتابخانه‌ها در نظر گرفته شده است تا از شیوع بیشتر بیماری کووید -۱۹ در بین آنان پیشگیری شود.

جالب است بدانید که در نوزدهم ماه دسامبر دولت سوئد رسماً اعلام کرد که باز بودن کتابخانه‌ها ضروری نیست چرا که از استقبال زیادی در بین مردم طی دوران کرونا برخوردار نبوده است. اما مدیر آژانس بهداشت عمومی پس از برگزاری جلسات مهم با مقامات ارشد کشور توانست آن‌ها را متقاعد کند که کتابخانه‌ها نقش مهمی در خدمت‌رسانی به اهل دانش و نخبگان کشور ایفا می‌کنند. در نهایت وزیر بهداشت کشور دستور داد با اعمال قوانین جدید، اقدامات لازم را برای بازگشایی این مراکز به روی تمام مردم انجام دهند.

البته کتابخانه‌های کلانشهر گوتنبرگ از تاریخ شانزدهم نوامبر به روی ورود مردم بسته بوده است اما در چند روز گذشته، کارکنان در حال آماده‌سازی شرایط برای بازگشایی آن‌ها در چهارم ژانویه هستند. قرار است در این مراکز فرهنگی، مسیرهایی یک‌طرفه ایجاد شود تا مردم در حین رفت و آمد با یکدیگر برخورد نکنند. علاوه بر این حفظ فاصله دو متری بین میزهای تک‌نفره در سالن‌های مطالعه و استفاده از ماسک برای تمام کاربران اجباری خواهد بود.

کتابخانه‌ها در ساعات خاصی از روز برای استفاده مردم باز خواهد بود، اما علاقمندان می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خود را به طور امانت به منزل ببرند و در تاریخ مشخصی بازگردانند.
 

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.