stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 21990
  • 10 دی 1394 - 10:37
7

انصراف سید حسن و رد صلاحیت هاشمی آرزوی کیست؟

انصراف سید حسن و رد صلاحیت هاشمی آرزوی کیست؟

این شایعه‌پراکنان همان قشری هستند که در سال۹۲ هم به همین امور و بی‌اخلاقی‌ها مشغول شدند و این‌بار نیز تصور می‌کنند این شیوه جواب خواهد داد. ظاهرا این ناآگاهان درک متفاوت بودن شرایط پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید را ندارند که اگر می‌‌دانستند آن را برای انتخاباتی با اهمیت «خبرگان» نمی‌کردند و شرایط آنها را برابر قرار نمی‌دادند.

قلم | qalamna.ir :

علی زمانی: این روزها که همه در تاب و تب برگزاری پرشکوه دو انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند که در اسفند ماه برگزار می‌شود، برخی که اتفاقا از شخصیت‌های شناخته شده در کشور هم هستند اعلام می‌کنند که آیت‌ا… هاشمی رد صلاحیت شده است! اما این اظهارات شایعه‌ای بیش نیست و تنها به آرامش فضای سیاسی کشور ضربه وارد می‌کند که به همین دلیل باید نهادهای مربوطه با این قبیل اعمال برخورد کنند. این شایعه‌پراکنان همان قشری هستند که در سال۹۲ هم به همین امور و بی‌اخلاقی‌ها مشغول شدند و این‌بار نیز تصور می‌کنند این شیوه جواب خواهد داد. ظاهرا این ناآگاهان درک متفاوت بودن شرایط پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید را ندارند که اگر می‌‌دانستند آن را برای انتخاباتی با اهمیت «خبرگان» نمی‌کردند و شرایط آنها را برابر قرار نمی‌دادند. مشخص نیست شایعه ردصلاحیت هاشمی با هدف حمایت یا تخریب از نهاد نظارتی صورت می‌گیرد که اگر با هدف حمایت باشد جایگاه این شورا را درک نکرده‌اند و اگر هم با هدف تخریب باشد که نهاد مربوطه باید وارد شود. هر چند مردم کشورمان بسیار هوشیار‌تر از آن هستند که اسیر این شایعه‌سازی‌ها شوند. همان طور هم که دیروز سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: «هرگونه پیشگویی بی‌اثر و بی‌فایده است و ما مواضع خود را درباره صلاحیت‌ها در زمان قانونی رسما اعلا می‌کنیم.»

هجمه گران شناخته شده هستند

حامیان گروهی که این شایعات را مطرح و جوسازی می‌کنند برای همگان معلوم و مشخص هستند چنانکه در سال۹۲ ملت نشان داد هوشیار است، اسیر این جوسازی‌های هدفمند نخواهد شد و به کاندیدایی رای داد که مورد حمایت آیت‌ا… هاشمی بود. اما امروز اگر جلوی این شایعه‌سازان شناخته شده گرفته نشود، فعالیت آنها گسترش پیدا کرده و در نهایت دامن بزرگان جریان خودشان را نیز خواهد گرفت. البته سکوت در برابر این دسته از تخریب‌کنندگان هم جایز نیست چرا که سکوت در برابر توهین به بزرگان کشور نزد افکارعمومی معنای دیگری را تداعی می‌کند.

اندیشه حذف نمی‌شود!

باید به هجمه‌گران تاکید کرد اندیشه اعتدال حذف‌شدنی نیست و درباره شخصیتی مانند آیت‌ا… هاشمی افرادی باید به خود اجازه اظهارنظر دهند که دارای جایگاهی باشند؛ به عبارتی حداقل وزنی چه به لحاظ سابقه طولانی مبارزاتی و چه به لحاظ مدیریت‌های اجرایی و… داشته باشند. آنها که امروز انقلابی‌تر از انقلابیون راستین شده‌اند باید این را بدانند.بزرگان این جریان سیاسی هم نباید اجازه دهند این ترور شخصیت نهادینه شود چه اینکه فردا دامن برخی از هم‌مسلکان خود را خواهد گرفت. اخیرا مجید انصاری در جایگاه معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرده است: این اقدامات تخریبی در شرایطی انجام می‌شود که همه دلسوزان کشور و نظام تلاش می‌کنند زمینه تحقق حماسه سیاسی بر اساس تاکید مقام معظم رهبری فراهم شود. وی همچنین گفته است: چگونه ممکن است صلاحیت شخصیتی که بحق شناسنامه انقلاب را دارد مورد تایید واقع نشود. البته (انتشار) دروغ و شایعات دیگری نیز از سوی کانون‌های تخریبی درباره ایشان همچنان ادامه دارد (اما) مردم فکور و هوشیار ایران، خود مراقب اوضاع هستند. انصاری تاکید کرده است: تخریبگران باید بدانند اینگونه بداخلاقی‌های سیاسی به زیان خود آنان و موجب انسجام هرچه بیشتری مردمی خواهد بود که با هوشیاری و تعهد فضای انتخابات را رصد می‌کنند و با تصمیم و رای خود خط بطلانی بر همه تحرک‌های غیراخلاقی خواهند کشید. در نهایت شورای نگهبان تصمیم‌گیر اصلی است و توجهی به این شایعات ندارد. چنانکه دیروز سخنگوی این شورا نیز درباره برخی خبرسازی‌ها مبنی بر ردصلاحیت آیت‌ا… اکبر هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات مجلس خبرگان اظهار کرد: هنوز بررسی شرایط کاندیداها توسط فقها شروع نشده است. همچنین هنوز آزمون و ارزیابی‌های علمی برای بررسی صلاحیت داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری انجام نشده است و در آخر ما نتایج را اعلام می‌کنیم. ابراهیمیان درباره رد یا تایید صلاحیت داوطلبان هم تاکید کرد: هیچ چیزی هنوز معلوم نیست و هیچ چیزی هم اعلام نشده است. / آرمان

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.