stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 221108
  • 21 دی 1399 - 11:42
1
استاندار قم مطرح کرد:

استمرار محدودیت های کرونایی در قم

استمرار محدودیت های کرونایی در قم
قم- استاندار قم با بیان اینکه استان در وضعیت آبی یا کم خطر قرار دارد، گفت: تا زمانی که شیوه نامه‌ها ابلاغ نشود، محدودیت‌ها همانند گذشته اجرا خواهد شد.
قلم | qalamna.ir :

استاندار قم صبح شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا که به صورت مجازی برگزار شد با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وضعیت شیوع کرونا در قم کم خطر یا آبی است، گفت: در این وضعیت فعالین بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی می‌توانند اقدام به بازگشایی کنند.

بهرام سرمست با اشاره به اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا در روزهای آینده ضوابط این بازگشایی‌ها را اعلام خواهد کرد، افزود: تا زمانی که شیوه نامه‌ها ابلاغ نشود، محدودیت‌ها همانند گذشته اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برخی محدودیت‌ها در برپایی تجمعات در وضعیت آبی کرونایی وجود دارد، ادامه داد: در این شرایط نیز برپایی تجمعات زیر سقف محدود است و تجمع بیش از ۴۰ تا ۵۰ نفر در یک محیط سرپوشیده و مسقف ممنوع است.

سرمست با بیان اینکه محدودیت‌ها در وضعیت کنونی در کمترین حالت خود قرار دارند، گفت: این به معنای سفید شدن وضعیت نیست و نباید باعث عادی انگاری شرایط شود، زیرا ممکن است در اثر غفلت شاهد موج جدیدی از شیوع این ویروس باشیم.

وی همچنین از احتمال بازگشایی مدارس برای پایه اول و دوم ابتدایی خبر داد و گفت: تا زمانی که جزئیات این بازگشایی‌ها اعلام نشود مدارس همچنان تعطیل است.

سرمست با بیان اینکه پایش دقیق افراد جامعه در خصوص تزریق واکسن کرونا در آینده انجام خواهد شد، افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کلیه افراد جامعه در ۴ سطح اولویت بندی شده‌اند و طبق این اولویت بندی در زمان تأمین واکسن کرونا کادر درمان و افراد پرخطر از جمله افراد بالای ۶۵ سال و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند پیش از سایرین این واکسن را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.