stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024
  • کد خبر : 222087
  • 22 دی 1399 - 13:40
1

اختصاص یک میلیاردو۸۰۰میلیون تومان به حوزه‌های آبخیز بحرانی پاکدشت

اختصاص یک میلیاردو۸۰۰میلیون تومان به حوزه‌های آبخیز بحرانی پاکدشت

پاکدشت- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اختصاص یک میلیاردو۸۰۰میلیون تومان به حوزه‌های آبخیز بحرانی پاکدشت خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

خبرنگار مهر، علی نقی حیدریان صبح دوشنبه در دیدار با مهدی یوسفی جمارانی، سرپرست فرمانداری پاکدشت ضمن ارائه گزارشی از سیمای منابع طبیعی و آبخیزداری و اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره کل، اجرای طرح کاداستر اراضی ملی را از سیاست‌های راهبردی مجموعه منابع طبیعی و بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: با تعامل خوبی که با ادارات ثبت در سطح استان تهران و عزم و اراده‌ای که وجود دارد، در صدد هستیم تا پایان سال ۱۴۰۰ تمامی عرصه‌های ملی و دولتی استان زیر پوشش طرح کاداستر قرار گیرد و برای کل این اراضی اسناد تک برگ صادر شود.

وی ابراز داشت: شهرستان پاکدشت دارای حدود ۳۲ هزار هکتار اراضی ملی است که تاکنون حدود ۶ هزار هکتار از این اراضی کاداستری شده و اقدامات لازم برای صدور اسناد تک برگ ۸ هزار هکتار دیگر این اراضی در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بیان داشت: عملیات آبخیزداری و آبخوان داری از طرح‌های محوری سال جاری است که در سطح استان تهران و همچنین شهرستان پاکدشت به مرحله اجرا در می‌آید.

حیدریان افزود: با توجه به حوزه‌های آبخیز بحرانی شهرستان پاکدشت از لحاظ سیل خیزی و فرسایش خاک، برای سال جاری اعتباری حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و از محل صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص داده شده که این اقدامات در حوزه‌های آبخیز نیک، مارچشمه و توچال اجرایی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تأکید کرد: از آنجایی که تداوم پروژه‌های آبخیزداری ضرورتی اجتناب ناپذیر است، از این رو لازم است تا فرمانداران استان تهران در انجام این اقدامات حمایت‌های اعتباری و اجرایی را مبذول دارند.

مهدی یوسفی جمارانی، سرپرست فرمانداری شهرستان پاکدشت نیز در این نشست بر تداوم اجرای عملیات آبخیزداری در این شهرستان تأکید کرد و ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام شده از سوی منابع طبیعی به ویژه در خصوص اقدامات آبخیزداری اظهار داشت: از آنجایی که شهرستان پاکدشت سابقه سیل خیزی را در کارنامه خود دارد، از این رو پروژه‌های آبخیزداری که در حوزه‌های آبخیز این شهرستان به مرحله اجرا در آمده توانسته موجب کنترل سیلاب و کاهش خسارت‌های احتمالی و همچنین ایجاد امنیت برای مناطق پایین دست شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان پاکدشت اظهار داشت: با توجه به انجام عملیات آبخیزداری در کنترل سیلاب و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، فرمانداری از هیچ گونه همکاری و کمک در خصوص این گونه اقدامات دریغ نخواهد کرد.

شایان ذکر است مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در سفر به شهرستان پاکدشت که رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان وی را همراهی می‌کرد علاوه بر دیدار با سرپرست فرمانداری این شهرستان و رسیدگی به مسائل و مشکلات تعدادی از شهروندان، از مرکز تحقیقات آبخوان داری شهید هادی احمدی و برخی پلاک‌های ثبتی این شهرستان بازدید به عمل آورد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.