stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
  • کد خبر : 222501
  • 23 دی 1399 - 1:41
1

۷۰ درصد از مصنوعات شیشه‌ای کشور در ورامین تولید می‌شود

۷۰ درصد از مصنوعات شیشه‌ای کشور در ورامین تولید می‌شود

تهران- استاندار تهران با اشاره به ثبت ملی ورامین به نام شهر شیشه و آبگینه گفت: شیشه گران ورامین صادرات مطلوبی به برخی کشورهای خارجی دارند و۷۰ درصد از مصنوعات شیشه‌ای کشور را تولید می‌کنند.

قلم | qalamna.ir :

انوشیروان محسنی بندپی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص ثبت ملی ورامین به عنوان شهر شیشه و آبگینه کشور اظهار داشت: ۷۰ درصد از مصنوعات شیشه‌ای کشور در ورامین تولید می‌شود و مفتخر هستیم که اعلام کنیم ۶ هزار نفر در این شهرستان به طور مستقیم و غیر مستقیم در این رشته فعالیت دارند.

محسنی بندپی با بیان اینکه امروز این شهرستان به طور رسمی در این عرصه به ثبت ملی رسید گفت: این ثبت ملی مایه مباهات است و باید اعلام کنیم که شیشه گران ورامین با استفاده از علوم کسب شده و فناوری روز به این حرفه مشغول هستند.

استاندار تهران میزان صادرات شیشه ورامین را ۵ میلیون دلار اعلام کرد اعلام کرد و بیان داشت: شیشه گران صادرات مطلوبی به کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی دارند که میزان این صادرات سالانه به بیش از ۲ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ارز آوری استان تهران از صادرات صنایع‌دستی ۴۰ میلیون دلار تخمین زده شده است افزود: استان تهران ۱۵ هزار هنرمند صنایع‌دستی را در خود جای داده که محصولات آنها در ۶۰۰ فروشگاه صنایع‌دستی استان مشاهده می‌شود که برخی از آنها دارای نشان اعتماد نیز هستند.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.