stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۲۰ خرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 9 June , 2024
  • کد خبر : 225393
  • 29 دی 1399 - 14:13
1

لاوروف: واکنش‌ها به بازداشت ناوالنی، منحرف کردن توجهات از “بحران لیبرالیسم” است

لاوروف: واکنش‌ها به بازداشت ناوالنی، منحرف کردن توجهات از “بحران لیبرالیسم” است

وزیر خارجه روسیه در یک نشست خبری آنلاین امروز (دوشنبه) عنوان داشت واکنش کشورهای غربی به بازداشت ناوالنی به معنای انحراف از مسیر توجه به “بحران لیبرالیسم” است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در این نشست خبری گفت: ما شاهد این بودیم که چطور آنها درباره اخبار بازگشت الکسی ناوالنی به روسیه گزارش می‌دادند. احساس می‌کنم آنها چطور درباره اظهارنظر در این مورد خوشحال می‌شوند. آنها خوشحال هستند چون سیاستمداران غربی فکر می‌کنند که می‌توانند توجه را از عمیق‌ترین بحران‌ها در الگوی توسعه لیبرالی که خودشان ایجاد کرده‌اند، منحرف کنند.

این دیپلمات روسی همچنین گفت که غرب باید بازی منصفانه‌ای را تضمین کند و تلاش کند تا مشکلات داخلی را از طریق همکاری بین‌المللی قابل قبول به جای رسیدگی به دلایل خارجی به منظور توجیه چنین اقداماتی حل و فصل کند: هیچکس نمی‌تواند مشکلات را بدون دخیل کردن و به کار بردن فرمت‌های چند جانبه بین‌المللی حل و فصل کند.

لاوروف همچنین گفت، روسیه از واکنش آلمان درباره تحقیقات بازرسان این کشور مربوط به مسمومیت ادعایی ناوالنی، منتقد کرملین راضی نیست و احتمالا یک درخواست دیگر مطرح خواهد کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اوایل روز یکشنبه گفته بود که پاسخ برلین درباره این پرونده چیزی در بر نداشته است.

لاوروف ادامه داد: درخواست‌های ارسال شده برای دفتر دادستانی کل آلمان حق ماست. فکر می‌کنم یک درخواست دیگر باید ارسال شود چون همکاران آلمانی ما نباید احساس کنند که به وظایف خود عمل کرده‌اند. این پاسخ از سوی دفتر دادستانی آلمان قابل قبول نیست.

ادامه دارد

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.