stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 22819
  • 15 دی 1394 - 11:13
4

پیشروی نیروهای عراقی در غرب الانبار/دیدار وزیر دفاع عراق با سفیر آمریکا

نیروهای عراقی در ادامه پیشروی خود در استان الانبار کنترل منطقه مهمی در غرب این استان را در دست گرفته و ده‌ها داعشی را از پای درآوردند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که ارتش به همراه دیگر نیروها توانست پس از درگیری‌های شدید با داعش در غرب الانبار، بزرگترین استان عراق کنترل منطقه پروانه در شهرستان حدیثه واقع در غرب این استان را در دست بگیرد.

نیروهای عراقی در این درگیری‌ها ده‌ها داعشی را از پای درآورده و خودروهای بمبگذاری شده‌ای را که داعش قصد داشت در یورش به این منطقه از آنها استفاده کند، منفجر کردند.

به گفته منابع، ارتش عراق با همکاری نیروهای مبارزه با تروریسم و عشایر شهرستان حدیثه موفق شد حمله داعش به محور الخسفه – پروانه را خنثی و ۵۰ خودرو را منهدم کند. این عملیات با کمک نیروی هوایی ارتش و ائتلاف ضد داعش انجام شد. حمله به این محور یکی از شدیدترین حملاتی بود که داعش انجام می‌داد.

طی روزهای گذشته درگیری‌های شدیدی میان نیروهای عراقی و داعش در شهر حدیثه در استان الانبار رخ داد. نیروهای عراقی طی عملیات‌های خود توانستند راه‌های امدادرسانی داعش در مناطق مختلف این استان را قطع کنند.

همچنین وزارت دفاع عراق اعلام کرد که نیروی هوایی ارتش حملات موثری را علیه داعشی‌ها در استان‌های صلاح الدین و الانبار و به ویژه در دجله انجام داد که موجب کشته شدن تعداد زیادی از داعشی‌ها و قطع شدن مسیرهای امدادرسانی آنها در این مناطق شد.

ائتلاف ضد داعش نیز اعلام کرد که ۱۲ سورتی پرواز در استان الانبار انجام داد که به کشته شدن هفت داعشی و منهدم شدن سه پل تحت سیطره داعش انجامید.

به دنبال شکست داعش در شهر رمادی، مرکز استان الانبار تروریست‌ها حملات انتحاری خود را علیه نیروهای عراقی در مناطق مختلف به ویژه استان الانبار افزایش داده‌اند.

در همین راستا خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق با استوارت جونز، سفیر آمریکا در عراق دیدار و درباره راه‌های همکاری میان دو کشور به ویژه در زمینه امنیتی و حمایت واشنگتن از بغداد در جنگ علیه تروریسم گفتگو کرد.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.