نیویورکتایمز، نزدیک به یک دهه، از شاخصههای معرف توییت (که واحد برقراری ارتباط در توئیتر است)، اختصار آنها بوده است بدین معنا که استفادهکنندگان از توئیتر، محدود به استفاده از ۱۴۰ کاراکتر هستند.
ظاهرا این ویژگی به زودی تغییر خواهد کرد. طبق اظهارات دو فردی که با برنامههای این شرکت آشنا هستند، توئیتر در حال آزمایش نمونهی طولانیتری از توئیت است.
این دو که خواستهاند نامشان فاش نشود زیرا اجازه ندارند درباره برنامهها و پروژههای شرکت صحبت کنند، میگویند این پروژه که «فراتر از ۱۴۰» نامیده میشود، در حال حاضر هنوز در مرحله آزمایش است و حداقل تا ماه مارس میلادی از آن بهرهبرداری نخواهد شد.
همچنین بنا بر گفتههای این دو، توئیتر مشخص نکرده است که محدودیت جدید برای هر توئیت چند کاراکتر خواهد بود، اما از اعدادی که ممکن است محدودیت را مشخص کند، ۱۰۰۰۰ کاراکتر، برابر با همان محدودیتی است که کاربران در پیامهای شخصی خود دارند و طبق گفتههای این دو، ۵۰۰۰ کاراکتر هم احتمال دیگری است.
گفته میشود که محدودیت کاراکتری جدید، تفاوتی آنچنانی با چیزی که پیش از این بود و استفادهکنندگان از توئیتر با آن آشنا هستند، ندارد؛ در طراحی جدید، توئیتها ظاهرا همان ۱۴۰ کاراکتری هستند، اما اگر محتوای یک توئیت بیش از ۱۴۰ کاراکتر باشد، کاربران میتوانند با کلیک کردن بر روی یک دکمه، متن را بسط داده و ادامه آن را بخوانند.
این ایده، از راههای خلاقانهای که مردم برای خلاصی از سرویس کنونی ۱۴۰ کاراکتری توئیتر استفاده میکردند ریشه گرفته است. برای مثال برخی از کاربران از متنهای طولانی خود اسکرینشات میگرفتند یا توئیتهای طولانی خود را در قالب چند توئیت پشت هم مینوشتند.
توئیتر پیش از این هم در طراحی خود تغییراتی را داده بود. برای مثال، در سال ۲۰۱۳، توئیتر به کاربران این امکان را داد که مانند اینستاگرام از تصاویر در توئیتهای خود استفاده کنند.
«فراتر از ۱۴۰»، تلاشی است برای برای خشنودی کاربران توئیتر، بدون اینکه حالت کنونی طرحبندی توئیتر به کلی تغییر کند.