stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024
  • کد خبر : 236007
  • 18 بهمن 1399 - 12:49
3
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد،

تغییر وضعیت استان مرکزی از آبی به زرد

مرکزی_ رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از تغییر وضعیت استان مرکزی از آبی به زرد خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر سید محمد جمالیان به آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان های استان مرکزی طبق اعلام وزارت بهداشت که در آن شهرستان های اراک، تفرش، خمین، دلیجان، ساوه، شازند و محلات زرد و ۵ شهرستان آشتیان، خنداب، زرندیه، فراهان و کمیجان همچنان آبی هستند اشاره کرد و گفت: با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر، جا دارد که مردم همچنان برای جلوگیری از اوج گیری دوباره کرونا و اعمال محدودیت های قبلی، توجه بیشتری به رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: با تغییر وضعیت ۵ شهرستان از آبی به زرد در هفته ی جاری، زنگ خطر موج چهارم کرونا برای استان مرکزی، به صورت جدی به صدا در آمده است.

وی افزود: هفته گذشته  وضعیت ۵ شهرستان ساوه، خمین، شازند، تفرش و محلات آبی اعلام شده بود که با افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها در هفته جاری جزء رنگ بندی های زرد قرار گرفته اند.

جمالیان تاکید کرد: مطمئنا این افزایش، ناشی از عدم توجه به پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی است و اگر دیگر شهرستان های آبی رنگ استان نیز نکات بهداشتی به کرات گفته و تاکید می شود را رعایت نکنند، در هفته های آتی زرد خواهند شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: برای حفظ شرایط موجود و جلوگیری از بدتر شدن شرایط، مردم نقش موثری ایفا می کنند چراکه این رنگ بندی ها بسیار شکننده است و می تواند به سرعت و طی یک هفته، به نارنجی و حتی روزهای بعد به شرایط بحرانی و قرمز برسد.

دکتر جمالیان تصریح کرد: موج چهارم در سایه بی توجهی و غفلت مسئولان و مردم آرامیده و در انتظار فرصتی است تا ضربه ی خود را وارد کند.

وی با اشاره به اینکه خطر موج چهارم کرونا در اسفند بسیار جدی است تاکید کرد: علت اصلی این نگرانی، افزایش دورهمی ها، تجمعات و مسافرت هاست و اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم کاهش یافته و رفت و آمدها در اماکن عمومی بیشتر شده است.

وی یادآور شد: اگر شرایط به همین منوال پیش برود و موج چهارم آغاز شود، مطمئنا محدودیت های سخت گیرانه ای به مراتت سخت تر از قبل، باز خواهد گشت و عید نوروز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : روابط عمومی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.