stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 236691
  • 19 بهمن 1399 - 12:19
2

مطالعات بالینی واکسن کرونای رازی در کشور آغاز شد

مطالعات بالینی واکسن کرونای رازی در کشور آغاز شد

مطالعات بالینی واکسن کرونای رازی (کووپارس) امروز(یکشنبه) با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی و سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری آغاز شد.

قلم | qalamna.ir :

، واکسن کرونای رازی یک واکسن استنشاقی با فناوری بیوتکنولوژی است و امروز فاز مطالعه بالینی آن آغاز شد.

سورنا ستاری روز یکشنبه در مراسم رونمایی از واکسن کرونای رازی اظهار کرد: در گذشته توجه کافی به تولید واکسن در ایران نمی‌شد اما در سال‌های اخیر و به همت وزارت بهداشت پیشرفت‌های بزرگی در این زمینه به دست آمده و امروز توان تولید هر سه نوع واکسن کرونا اعم از واکسن با فناوری ویروس ضعیف شده، ویروس غیر فعال یا ام آر آن آ در کشور وجود دارد.

کاظم خاوازی نیز در این مراسم گفت: واکسن کرونای رازی مرحله مطالعه حیوانی را با آزمایش روی ۵۰۰ حیوان از جمله خوکچه، همستر و میمون پشت سر گذاشته و انجام آزمایش روی ۲۵ میمون یک رکورد بی سابقه و کار بسیار بزرگی بود که طی آن تعداد زیادی از کارکنان مؤسسه رازی به بیماری مبتلا شدند.

وی گفت: واکسن سازی رازی یکی مهمترین مراکز تحقیقاتی خاورمیانه است که برای تولید واکسن کرونا با رهبری وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به این موفقیت رسیده است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تولید واکسن کرونا در مؤسسه رازی یک پروژه کامل علمی است که با وسواس دنبال می‌شود و امیدواریم با همکاری مشترک با وزارت بهداشت و تولید واکسن معتبر بتوانیم با موفقیت این بیماری را کنترل کنیم.

منبع:

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.