خلیل حیدری با اشاره به پیوستن عراق به کنوانسیون حمل و نقل بینالمللی گفت : این موضوع باعث شد عراق مجوز ترانزیت و حمل یکسره کالا از تعدادی از مرزهای بخش عربی خود از جمله مرز خسروی را صادر کند.
وی با بیان اینکه این موضوع فعلا در حد صدور مجوز است و هنوز عملیاتی نشده، تاکید کرد: زمان دقیق آغاز حمل یکسره به طرف عراقی بستگی دارد ،اما ما در ایران چندین سال است آمادگی لازم برای این کار را داریم.
ناظر گمرکات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: همین صدور مجوز هم در مرحله اول گام مهمی است، زیرا تا کنون کشور عراق همین مجوز اولیه را هم صادر نکرده بود
با اشاره به اینکه صدور این مجوز فعلا برای مرزهای عربی عراق بوده، عنوان کرد: بخش کردی و مرزهای آن معمولا قوانین و شرایط مستقل خود را دارند و فعلا برنامهای برای حمل یکسره از مرزهای بخش کردی نیست.
وی درباره اینکه آیا ممکن است در آینده مجوز حمل یکسره به سایر مرزهای عربی از جمله سومار هم داده شود نیز گفت: ابتدا باید این کار در مرز خسروی به صورت عملیاتی انجام شود و بعد درخواست دهیم که طرف عراقی این مجوز را به مرزهای دیگر عربی هم تعمیم دهد که این موضوع نیازمند پیگیری و رایزنیهای دو طرف است.
وی کاهش ضایعات را نیز از دیگر پیامدهای مهم راهاندازی حمل یکسره دانست و ادامه داد: وقتی تخلیه و بارگیری صورت میگیرد خصوصا برای کالاهایی که فسادپذیری بالایی دارند، شاهد ضایعات زیادی هستیم که با برقراری حمل یکسره این ضایعات به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.