stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 28 May , 2024
  • کد خبر : 245523
  • 04 اسفند 1399 - 13:40
1
رئیس کانون وکلای استان اصفهان:

وکالت باید مستقل از دستگاه قضائی باشد

وکالت باید مستقل از دستگاه قضائی باشد
اصفهان_ رئیس کانون وکلای استان اصفهان با بیان اینکه نهاد وکالت باید مستقل از دستگاه قضائی باشد تا بتواند از حقوق موکلان دفاع کند، گفت: تاکید ما این است که به موجب اراده قانونگذار و قوانین عادی کانون‌های وکلا نهادهای مستقل از دستگاه حاکمه باشند و در صورتی می‌توان وکیل خوب تربیت کرد که مستقل عمل کنیم.
قلم | qalamna.ir :

لیلا رئیسی ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفتم اسفند روز وکیل برگزار شد، ضمن تبریک هفته وکیل مدافع با بیان اینکه استقلال کانون وکلا طی سال‌های اخیر تضعیف شده است، اظهار داشت: اما همواره سالروز استقلال وکلا را گرامی می‌داریم و اهمیت این استقلال را تاکید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نهاد وکالت سرمایه اجتماعی برای کشور است، ابراز داشت: اگر قانونگذار شرایط را به صورت واقعی در نظر بگیرد کانون وکلا می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

رئیس کانون وکلای استان اصفهان با بیان اینکه ما اعتقاد داریم به واسطه وظیفه خاص وکلا مبنی از دفاع حقوق مردم است باید رعایت شود، گفت: باید هر آنچه که به این کانون و نهاد ضربه میزند ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه طی ۱۰۰ سال اخیر استقلال برای نهاد وکالت تعریف شده است، ادامه داد: کانون‌های وکلا در این زمینه مسئولیت دارند و اینکه بخواهند وکالت را جزئی از دستگاه قضائی ببینیم یا آن را کسب و کار و یا در قالب نهادی مستقل در نظر بگیریم بسته به نگاه مسئولان بالادستی دارد و از این رو باید دقت بیشتری در سیاستگذاری ها صورت گیرد.

رئیسی با بیان اینکه نهاد وکالت باید مستقل از دستگاه قضائی باشد تا بتواند از حقوق موکلان دفاع کند، گفت: تاکید ما این است که به موجب اراده قانونگذار و قوانین عادی کانون‌های وکلا نهادهای مستقل از دستگاه حاکمه باشند و در صورتی می‌توان وکیل خوب تربیت کرد که مستقل عمل کنیم.

وی با بیان اینکه محدودیت کانون وکلا به منزله عدم تربیت وکلای حرفه‌ای است، ابراز داشت: طی چند سال اخیر چالش‌های زیادی را مانند ایجاد نهاد موازی، حذف آزمون وکالت و تلقی کردن کسب و کار حرفه وکالت رو به رو بوده‌ایم و خیلی‌ها قصد دارند نهاد وکالت را تحت اصل ۴۴ قانون اساسی قرار دهند.

فرهنگ استفاده از وکیل در جامعه نهادینه شود

رئیس کانون وکلای استان اصفهان با بیان اینکه فرهنگ استفاده از وکیل باید در جامعه نهادینه شود، ادامه داد: اگر این اقدام محقق شود و زمینه استفاده از وکلا را فراهم کنیم در زمینه پیشگیری و ساماندهی پرونده‌ها قبل از ورود به دادگستری را خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه در برخی از آزمون‌ها هزاران وکیل را بدون تجربه و تخصص وارد جامعه می‌کنند، اضافه کرد: بعضاً این افراد مشکلاتی را ایجاد کرده و نمی‌توانند حقوق شهروندان را ایفا کنند.

رئیسی با بیان اینکه کانون‌های وکلا نقطه مقابل نظام قضائی نیست، گفت: ما در کنار نهاد قضائی هستیم ضمن اینکه وکلا بهترین ناظران بر اجرای قوانین هستند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.