stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 245632
  • 05 اسفند 1399 - 1:42
2

انتخاب چند روستای استان تهران برای برگزاری دوره‌های آموزش هدفمند

انتخاب چند روستای استان تهران برای برگزاری دوره‌های آموزش هدفمند

تهران- معاون رئیس جمهور در توسعه مناطق روستایی و محروم کشور از انتخاب چند روستای استان تهران برای برگزاری دوره‌های آموزش هدفمند خبر داد و گفت: با اجرای این طرح مهاجرت و بیکاری نخواهیم داشت.

قلم | qalamna.ir :

خبرنگار مهر، منوچهر رزم‌جو بعد از ظهر دوشنبه با حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای می‌تواند این امکان را فراهم کند که با برگزاری و اجرای طرح‌های آموزش هدفمند میزان اشتغال و ماندگاری روستاییان و مناطق محروم را افزایش دهد یعنی اگر بتوان افراد این جامعه هدف را به درستی و هدفمند آموزش داد، مقدمات آن را فراهم کرد و نیازسنجی درستی از هر یک از مناطق محروم داشت به هدف خود یعنی آموزش هدفمند رسیده‌ایم.

وی افزود: این گونه آموزش‌ها سبب پایداری شغل شود و معاونت توسعه روستایی نیز در همین راستا آماده هر گونه همکاری و حمایت در راستای آموزش هدفمند در مناطق روستایی و محروم است و می‌توانیم از منابع اعتباری بانک‌های عامل و منابع معاونت توسعه روستایی در این راستا استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور در توسعه مناطق روستایی و محروم کشور عنوان داشت: در این زمینه مقرر شد تا چند روستا در استان تهران را به عنوان پایلوت انتخاب کنیم و پس از برگزاری دوره‌های آموزش هدفمند مورد نظر کاری کنیم که در این روستاها هیچ نیروی انسانی بیکار و جویای کاری نداشته باشیم، همچنین پس از آموزش‌ها از راه‌اندازی کسب و کارها در این مناطق نیز حمایت خواهیم کرد.

رزم‌جو با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی مهاجرت روستاییان و مناطق محروم پیدا کردن فرصت شغلی مناسب است، گفت: اگر این طرح در مناطق مذکور اجرایی شود دیگر بیکاری وجود ندارد و مهاجرت‌ها متوقف شده و معکوس خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این راستا باید آموزش‌ها به درستی انجام شود و آموزش‌های هدفمند باید در حوزه‌های اجتماعی، کارآفرینی و مهارتی باشد و اگر این آموزش‌ها به افراد جویای کار در مناطق روستایی و محروم داده شود سمن ارتقا سطح آگاهی افراد، استعدادهای آن‌ها شکوفا شده و زمینه اشتغال پایدار و ماندگاری بیشتر ان‌ها فراهم می‌شود.

معاون رئیس جمهور در توسعه مناطق روستایی و محروم کشور همچنین درباره وضعیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان تهران نیز اظهار داشت: بر اساس آمار و اطلاعات تبادل شده در این جلسه، راه طولانی برای هدفمندی آموزش در اداره کل فنی و حرفه‌ای تهران وجود دارد اما مدیریت جدید این حوزه درصدد است تا به رتبه نخست کشور از این نظر دست پیدا کند و برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این زمینه صورت گرفته است که معاونت توسعه روستایی نیز از آن در حیطه وظایف خود حمایت خواهد کرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.