stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 245911
  • 05 اسفند 1399 - 13:42
1

موردی از ابتلا به کرونای انگلیسی در بهارستان شناسایی نشده است

موردی از ابتلا به کرونای انگلیسی در بهارستان شناسایی نشده است

بهارستان- مدیر شبکه بهداشت بهارستان با اشاره به اینکه این شهرستان در سومین هفته متوالی بدون فوتی کرونایی به سرمیبرد گفت: تاکنون موردی از ابتلا به کرونای انگلیسی در بهارستان شناسایی نشده است.

قلم | qalamna.ir :

دانوش دمیریان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه تاکنون کرونا انگلیسی وارد بهارستان نشده است، اظهار داشت: البته ممکن است که این ویروس به شهرستان وارد شده باشد اما هنوز موردی از ابتلاء به کرونا انگلیسی در بهارستان شناسایی نشده است.

دمیریان با اشاره به اینکه کرونا انگلیسی در کشور در حال چرخش است، گفت: وقتی در حال چرخش است، یعنی چه بخواهیم و چه نخواهیم شهرستان بهارستان هم در معرض خطر است و باید نسبت به رعایت پروتکل‌ها حساسیت بیشتری داشته باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بهارستان در ادامه با بیان اینکه به تازگی آمارهای ابتلاء به این بیماری رو به افزایش است عنوان داشت: خوشبختانه در ۳ هفته گذشته بهارستان فوت کرونایی نداشته است.

وی بیان داشت: یافته‌های دانشمندان از نتیجه بررسی تعیین توالی ژنوم، اپیدمیولوژی و مدل سازی این ویروس، از قدرت آلوده‌کنندگی و سرایت بسیار بالای آن حکایت دارد که تنها روش کنترل این ویروس، مشابه قبل است و اگر افراد تماس نزدیک نداشته باشند، ویروس گسترش پیدا نمی‌کند و شست‌وشوی دست، پوشیدن ماسک صورت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از ارکان اصلی کنترل ویروس یادشده عنوان شده است.

دمیریان افزود: طبق تحقیقات گونه جدید ویروس تا ۷۰ درصد مسری تر بوده و بارِ ویروسی افراد مبتلا به آن بالاتر است و این می‌تواند به دلیل توان بازتولید زیادتر این ویروس باشد و احتمال مبتلا شدن افراد زیر ۱۵ سال در مقایسه با ویروس قدیمی بیشتر است، این رفتار ویروس کرونا که کودکان را کمتر مبتلا می‌کرد یک رفتار استثنایی بود، چرا که بیماری‌های تنفسی ویروسی معمولاً کودکان را بیشتر مبتلا می‌کنند اما اکنون به نظر می‌رسد ویروس جدید کودکان و بزرگسالان را به طور یکسان مبتلا می‌کند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.