stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 24935
  • 28 دی 1394 - 11:21
2

طلای جهانی صعود کرد

طلا در بازار جهانی در پی ادامه ریزش بازارهای سهام که بازگشت سرمایه گذاران به سوی دارایی‌های مطمئن مانند این فلز زرد را بدنبال داشته است، صعود کرد.

قلم | qalamna.ir :

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰٫۴ درصد افزایش یافت و به ۱۰۹۳ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه یک درصد افزایش یافت و از ابتدای سال ۲۰۱۶ تاکنون سه درصد رشد نشان می‌دهد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با ۰٫۱ درصد افزایش، به ۱۰۹۲ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه ۱٫۶ درصد یا ۱۷٫۱۰ دلار افزایش یافته و به ۱۰۹۰ دلار رسیده بود با این همه طلا هفته گذشته ۰٫۷ درصد کاهش داشت.

شمش طلا با خلوص ۹۹٫۹۹ درصد در بازار بورس طلای شانگهای حداکثر ۰٫۷ درصد افزایش یافت و به ۲۳۲٫۱۰ یوان در هر گرم (۱۰۹۷ دلار در هر اونس) رسید.

به گفته تحلیلگران، تقاضا برای سرمایه گذاری مطمئن، کاهش ارزش دلار آمریکا و نوسانات بازار سهام در هفته جاری به نفع طلا خواهد بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سرمایه گذاران از ابتدای امسال با نوسانات شدید بازارهای سهام جهان به دلیل ضعف اقتصادی چین و افت شدید قیمت نفت روبرو شده اند که تقاضای آنها را برای طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه افزایش داده و از قیمت این فلز زرد پشتیبانی کرده است.

آمارهای گردآوری شده از سوی بلومبرگ نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران برای ششمین بار در هفت روز گذشته به دارایی‌های خود در صندوقهای سرمایه گذاری طلا افزوده اند و این دارایی‌ها روز جمعه ۴٫۴ تن افزایش یافت و به ۱۴۸۹٫۱ تن رسید که بالاترین سطح از اوایل دسامبر بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰٫۱ درصد افزایش، به ۱۳٫۹۵ دلار رسید. هر اونس پالادیم با ۰٫۳ درصد کاهش، به ۴۹۳ دلار رسید در حالیکه هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰٫۴ درصد کاهش، ۸۲۵ دلار معامله شد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.