stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 251269
  • 19 اسفند 1399 - 18:30
0
رئیس جامعه مدرسین قم:

شکل‌گیری جبهه مقاومت و مدافعان حرم، الگو گیری از حضرت ابوطالب(ع) است

شکل‌گیری جبهه مقاومت و مدافعان حرم، الگو گیری از حضرت ابوطالب(ع) است
قم - رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شکل‌گیری جبهه مقاومت و مدافعان حرم حاکی از الگو گیری از حضرت ابوطالب(ع) و مقاومت ایشان برای ماندگار اسلام و حمایت از پیامبر(ص) است.
قلم | qalamna.ir :

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) حامی پیامبر(ص) با قدردانی از برگزارکنندگان این همایش به تشریح ابعاد شخصیتی حضرت ابوطالب(ع) پرداخت و اظهار داشت: این حضرت بیش از ۴۰ سال از عمر خود را صرف حمایت و ماندگاری اسلام کرد و با تمام سختی‌ها پای‌کار ماند.

وی افزود: حضرت ابوطالب(ع) برای دفاع از پیامبر(ص) و استوارماندن اسلام در مقابل همه تهدیدها ایستادگی کرد به‌طوری‌که گاهی جان او و پیامبر(ص) نیز به خطر می‌افتاد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: حضرت ابوطالب(ع) همواره در مقابل کفار قریش می‌ایستاد و این حمایت‌های تا زمان بعثت ادامه داشت به‌طوری‌که ایشان بسیاری از مواقع کسب‌وکارش را نیز تعطیل کرد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: طوری نقش حمایتی حضرت ابوطالب(ع) از پیامبر(ص) برجسته بود که وقتی ایشان دارفانی را وداع گفت، جبرییل به پیامبر(ص) نازل شد که دیگر یار و یاورت را از دست داده‌ای و از مکه خارج شوید.
عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه او قدم‌به‌قدم با پیامبر(ص) بود، بیان کرد: اگر ابوطالب و فرزندش امام علی(ع) نبود هرگز اسلام قامتش راست نمی‌ماند، پدر در مکه از او حمایت و فرزندش در مدینه جانش را نثار پیامبر(ص) کرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضرت ابوطالب(ع) در شعب ابی‌طالب رئیس قریش بود، در کوه‌ها و دره‌ها زندگی کرد چون نمی‌خواست پیامبر(ص) تنها باشد. هر شب جای پیامبر را جابجا می‌کرد تا مورد سوءقصد قرار نگیرد.

وی افزود: امروز نام ابوطالب مظلوم مانده و باید طوری تلاش و برنامه‌ریزی کنیم که بیش‌ازپیش نام ایشان ماندگار بماند.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه حمایت فردی حضرت ابوطالب(ع) و کفالت پذیرفتش برای ما است، افزود: اگر امروز در جامعه اسلامی یتیمی است و می‌بینیم که کفالت می‌کنند و خوشبختانه این موضوع نیز در حال گسترش است، حکایت از الگو گیری از حضرت ابوطالب (ع) دارد.

وی بیان کرد: امروز باید در بخش‌های مختلف و به‌ویژه زبان شعر که زبان دوران پیامبر(ص) بود حمایت فرهنگی‌های خود را برای معرفی حضرت ابوطالب(ع) در جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام/

  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.