stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 252471
  • 20 اسفند 1399 - 16:52
0
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

مشارک ۱۶۸ هزار و ۳۱۳ دانش‌آموز در طرح بوم/ تأکید برنامه بوم بر آموزش های مهارت محور

مشارک ۱۶۸ هزار و ۳۱۳ دانش‌آموز در طرح بوم/ تأکید برنامه بوم بر آموزش های مهارت محور
هرمزگان-مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: مطابق راهکار سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی، برنامه بوم در دو هزار و ۷۶۷ مدرسه و با مشارکت ۱۶۸ هزار و 313 دانش‌آموز ابتدائی و متوسطه اول برگزار می شود.
قلم | qalamna.ir :

ایرج بیت اللهی بیان داشت : برنامه ویژه مدرسه یا بوم در راستای میزان صلاحیت و توان مدرسه، مجوز برنامه ریزی درسی، اجرا و ارزشیابی حجم معینی از زمان رسمی آموزش را به مدرسه واگذار می‌کند تا مدیران با در نظر گرفتن پتانسیل های آن منطقه و استعداد دانش آموزان، برنامه ریزی های لازم را برای ارائه آموزش های لازم انجام دهد.

وی ادامه داد :طرح بوم به منظور عملیاتی سازی راهکار ۵-۵ سند تحول بنیادین و بند ۲-۱۳ برنامه درسی است که بر اساس رویکرد فرهنگی و تربیتی و همچنین با تاکید بر آموزش های مهارت محور و گسترده فعالیت های پرورشی برای دانش آموزان برنامه ریزی شده است.

مدیرکل آموز ش و پرورش استان هرمزگان با بیان اینکه این طرح در سطح مدارس دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه اجرا می شود، تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری، طرح بوم در دو هزار و ۷۶۷ مدرسه و با مشارکت ۱۶۸ هزار و ۳۱۳ دانش‌آموز ابتدائی و متوسطه اول برگزار می شود.

وی ادامه داد: تعداد ۷۶ هزار و ۸۹۵ دانش آموز در دوره دوم ابتدایی و ۹۱ ۱۴۱۸ دانش آموز در متوسطه اول هستند

بیت اللهی اضافه کرد: از مجموع ۷۶ هزار و ۸۹۵ دانش آموز شرکت کننده در طرح بوم، تعداد ۷۶ هزار و ۸۹۵ دانش آموز در دوره دوم ابتدایی و ۹۱ هزار و ۴۱۸ دانش آموز نیز در متوسطه اول مشغول به تحصیل هستند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان اهداف طرح بوم را پاسخگویی به نیازهای منطقه‌ای و محلی و همچنین تنوع بخشی به محیط های یادگیری و ارتقاء جایگاه مدرسه در اذهان عمومی به عنوان محور توسعه محل عنوان کرد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.