stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024
  • کد خبر : 25485
  • 01 بهمن 1394 - 12:10
4

رییس هیات بازرسی انتخابات کرمانشاه: دغدغه ما “تبلیغات پنهان” کاندیداها است

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به صحبت و اظهارنظر برخی کاندیداهای نمایندگی مجلس در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پیرامون موضوعات مختلف، این قبیل اقدامات را “تبلیغات پنهان” عنوان کرد و گفت: دستورالعمل مشخصی برای برخورد با اینگونه موارد نداریم.

قلم | qalamna.ir :

مهندس مجتبی نیک کردار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه مهلت انجام تبلیغات رسمی کاندیداهای مجلس را بر اساس قانون یک هفته اعلام کرد و افزود: این زمان از یک هفته قبل از برگزاری انتخابات تا یک روز مانده به انتخابات است.

وی با بیان اینکه تبلیغات خارج از محدوده ذکر شده در قانون تخلف است، گفت: وظیفه هیات بازرسی انتخابات شناسایی این تخلفات و برخورد با آن است تا فضایی مناسب برای برگزاری یک انتخابات قانونی و سالم ایجاد شود.

نیک کردار به انجام برخی تبلیغات پنهان کاندیداها در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی اشاره کرد و افزود: برخی کاندیداها چند ماه مانده به انتخابات اقدام به انجام مصاحبه در رسانه‌ها و اظهار نظر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کرده که به نوعی تبلیغات پنهان آنها برای نمایندگی مجلس است.

وی با بیان اینکه دستور العمل شفافی برای برخورد با اینگونه موارد وجود ندارد، گفت: ما هم در این زمینه تکلیف را نمی‌دانیم و ظرف دو هفته آینده این مسئله را در جلسه هیات مرکزی بازرسی انتخابات در تهران مطرح کرده تا در این زمینه کسب تکلیف کنیم.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه زمان یک هفته‌ای برای تبلیغات کاندیداها در قانون لحاظ شده، گفت: ما هم تابع قانون هستیم، اما به نظر می‌رسد زمان یک هفته برای تبلیغات کاندیداها زمان کمی باشد.

نیک کردار اظهار کرد: قطعا در زمان یک هفته فرصت کافی برای شناخت از کاندیدا برای مردم وجود ندارد و کاندیدا هم نمی‌تواند آن طور که باید خود را به مردم بشناسانند.

نیک کردار اظهار کرد: معتقدم برای شناخت بهتر کاندیداها فرصت بیشتری برای انجام تبلیغات به آنها داده شود.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان کرمانشاه در ادامه از تشکیل هیات بازرسی انتخابات استان و نیز هیات بازرسی انتخابات در شهرستانهای استان خبر داد و اظهار کرد: فعلا که اسامی کاندیداها بصورت رسمی اعلام نشده کار ما هم رسما آغاز نشده و در حال حاضر تنها مقدمات انجام کار را فراهم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه هر صندوق رای در انتخابات پیش رو یک بازرس و هر ۲۰ صندوق یک سربازرس خواهد داشت، گفت: همچنین در این انتخابات بازرسین ویژه هم خواهیم داشت که در حال حاضر در حال تعیین این افراد و زدن حکم آنها هستیم.

نیک کردار یک هفته تبلیغات کاندیداها، روز برگزاری انتخابات و نیز روز شمارش آرا را اوج کار هیات بازرسی انتخابات عنوان کرد و افزود: وظیفه ما نظارت و بازرسی دقیق بر روند انجام تبلیغات کاندیداها، برگزاری انتخابات و شمارش آراست تا یک انتخابات سالم و قانونی را برگزار کنیم.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.