stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 25897
  • 03 بهمن 1394 - 19:18
5

درهای “تئاتر” کرمانشاه عملا بسته شده است

مسئول دفتر تئاتر خیابانی کرمانشاه با اشاره به اوضاع نامناسب مالی گروه‌های تئاتر، گفت: این وضعیت موجب شده تا عملا درهای تئاتر کرمانشاه بسته شود.

قلم | qalamna.ir :

سعید ذبیحی با بیان اینکه امسال کرمانشاه برخلاف سنوات گذشته نماینده‌ای در بخش تئاتر خیابانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ندارد، گفت: مشکل اینجاست که بچه‌های تئاتر خیابانی کرمانشاه با توجه به اوضاع نامناسب مالی که وجود دارد، دیگر رغبتی برای تولید اثر ندارند.

ذبیحی به اوضاع دلسردکننده تئاتر استان و عدم حضور حتی یک گروه تئاتر خیابانی در جشنواره تئاتر فجر اشاره کرد و افزود: این در حالیست که کرمانشاه هر ساله حداقل دو گروه در این جشنواره داشته است.

ذبیحی افزود: عدم حمایت‌های مادی و معنوی مسئولین از بچه‌های تئاتر موجب شده تا گروه‌های تئاتر در حال حاضر وضعیت نابسامانی پیدا کنند.

مسئول دفتر تئاتر خیابانی کرمانشاه با اشاره به مطالبات بسیار گروه‌های تئاتر خیابانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: هرچند تنها در این زمینه مقصر اداره کل ارشاد نیست و این عدم حمایت را از طرف ارگانهای دیگر هم شاهد هستیم.

ذبیحی با بیان اینکه مسئولین در زمینه شعار دادن بسیار مهارت دارند، گفت: متاسفانه همواره در شعارهای مسئولین می‌شنویم که باید توجه ویژه ای به بحث فرهنگ و هنر شود، اما پای عمل که می‌رسد هیچ یک از این شعارها محقق نمی‌شود.

وی اظهار کرد: مسئولین بیشتر از آنچه به فکر هنر و فرهنگ و انجام کارهای فرهنگی و هنری باشند، به فکر آسفالت و … هستند.

مسئول دفتر تئاتر خیابانی کرمانشاه با بیان اینکه مسئولین در مجموع دغدغه هنر ندارند، گفت: تا زمانی که فرهنگ و هنر بصورت دغدغه‌ای برای مسئولین درنیاید، نمی‌توان انتظار فرهنگ سازی در جامعه را داشت.

وی به مشکلات بیکاری، طلاق، اعتیاد و وجود جرائمی مانند نزاع و درگیری و سرقت در جامعه اشاره کرد و افزود: همه این مشکلات تا حد زیادی با ارتقای فرهنگ جامعه در همه زمینه‌ها مرتفع خواهد شد.

ذبیحی در ادامه به اوضاع نامناسب تئاتر استان اشاره کرد و افزود: درهای تئاتر استان عملا بسته شده و این اوضاع نابسامان نه تنها تئاتر خیابانی بلکه در مجموع تئاتر استان را هم تحت تاثیر قرار داده است.

مسئول دفتر تئاتر خیابانی کرمانشاه اظهار کرد: برای درک این اوضاع و احوال نابسامان کافی است خبری از تئاتر شهر کرمانشاه بگیرید و درخواهید یافت که پرنده هم آنجا پر نمی‌زند.

ذبیحی با بیان اینکه مردم تشنه دیدن هنر هستند و از طرفی هم هنرمند تشنه ارائه کار است، گفت: این وسط همت مسئولین لازم است تا زمینه را برای ارائه هنر فراهم کنند و از هنر و هنرمند حمایت کنند.

وی به پرونده‌های بسیار جرائم در دادگستری استان اشاره کرد و افزود: یکی از جرائمی که در جامعه ما بسیار دیده می‌شود بحث نزاع است و در همین راستا به دادگستری پیشنهاد دادیم تا نمایش‌های خیابانی را با این موضوع اجرا کنیم تا فرهنگ سازی در این زمینه صورت گیرد، اما تاکنون و با گذشت یک سال از این پیشنهاد هنوز جوابی دریافت نکرده‌ایم و همین عدم حمایت هاست که ما را دلسرد کرده است.

ذبیحی در پایان از تولید سالانه ۲۰ تا ۲۵ اثر درحوزه تئاتر خیابانی استان خبر داد و اظهار کرد: این آثار در طول سال در اماکن مختلف هر کدام بین سه تا سی و یا چهل اجرا خواهند داشت.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.