stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 260749
  • 23 اسفند 1399 - 2:06
0

رانش زمین در ییلاق ابرده شاندیز باعث مسدودی جاده شد

رانش زمین در ییلاق ابرده شاندیز باعث مسدودی جاده شد
خراسان رضوی- فرماندار طرقبه شاندیز گفت: صبح امروز حادثه رانش زمین در جاده ییلاق ابرده شاندیز اتفاق افتاد که این حادثه علاوه بر مسدود کردن جاده این مسیر، ۲ مجروح برجای گذاشت و محدویت ترافیکی تا بعد از ظهر در این مسیر وجود دارد.
قلم | qalamna.ir :

در محدوده نخستین پیچ مسیر روستای ابرده در بخش شاندیز، کوه ریزش کرد و ۱۰ اصله درخت نیز به همراه ریزش کوه، به سطح جاده فرو ریخت، که در حال حاضر، جاده از ابتدای ابرده به سمت زشک و ییلاقات آن مسدود و عملیات آواربرداری و ایمن سازی محل در دست انجام است و تلاش می‌شود تا عصر امروز این مسیر بازگشایی شود.

فرماندار طرقبه شاندیز در تشریح این حادثه بیان کرد: حادثه رانش زمین نرسیده به ییلاق اتفاق افتاده است که علت رانش زمین هم جوی آب سرخاندیز است.

سید حسن حسینی تصریح کرد: این جوی آب از رودخانه ابرده منشعب می شود و به سمت اراضی سرخاندیز می‌رود و در مسیر حرکت این جوی آب، خانه‌ای ریزش می‌کند و تخریب می‌شود و به داخل جوی آب می‌ریزد و باعث مسدودی این جوی آب می‌شود، آب از داخل جوی خارج شده و در مسیر  پایین دست به تراس‌بندی که پایین جوی آب بوده برخورد می‌کند و باعث رانش تراس‌بندی و ریزش آن سبب مسدودی جاده شده است.

وی افزود: هم اکنون با تلاش شهرداری، دهیاری و ساکنین بومی عملیات بازگشایی جاده در حال انجام است و کم کم مسیر بازگشایی می‌شود، ولی محدودیت ترافیکی تا ساعت ۱۵ یا ۱۶ امروز در این مسیر داریم.

فرماندار طرقبه شاندیز اظهار کرد: در این حادثه دو نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

حسینی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در محدوده طرقبه شاندیز، بیان کرد: برای مقابله با حوادث احتمالی در آماده باش کامل هستیم.

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.