stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 263547
  • 23 اسفند 1399 - 8:46
1

گام شعر مقاومت و دفاع مقدس در مسیر رشد و بالندگی

گام شعر مقاومت و دفاع مقدس در مسیر رشد و بالندگی
فارس- شعر مقاومت و دفاع مقدس، توانسته است در مسیر رشد و بالندگی قدم بردارد.
قلم | qalamna.ir :

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: شعر دفاع مقدس درخشان‌ترین نمایه حماسی خود را از عاشورا گرفته است؛ نه تنها اندیشه عاشورایی، بلکه نماد‌های عاشورایی و تشبیه سمبولیک رزم‌آوران آن، در تهییج جوانان آرمان‌خواه جهاد طلب نقش اساسی داشته است.
کوشکی افزود: دفاع مقدس، واژه‌ای زیبا و الهی است که در واپسین سال‌های قرن ۲۰ میلادی، وارد ادبیات جهان شمول فرهنگ و تمدن بشری شد؛ واژه‌ای که تجلی خود را وامدار امامت صالح‌ترین حاکم برخاسته از بطن و هویت اسلام ناب محمدی (ص) امام روح الله (ره) و تابعیت فرزندان راستین اسلام از ایشان و تقدیس شده با خون و ایثار هزار رزمنده مدافع هویت و عظمت اسلام و کهن سرزمین مادری ایران سرفراز است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس ادامه داد: میزبانی شعر دفاع مقدس، افتخاری مضاعف برای یادگاران ۸ سال حماسه در استان پهناور فارس و مامن ۱۵ هزار شهید گلگون کفن است که در پرتو برگزاری کنگره ملی شعر دفاع مقدس به صورت حضوری و مجازی، میزبان سبک بالان و نازک خیالان و زیبا اندیشان و سرایندگان معارف الهی در قالب شعر دفاع مقدس هستند.
کوشکی از جمله ویژگی‌های اساسی و عمده شعر این دوره را محدود نبودن آن در حصار زمانی و مکانی خاص دانست و گفت: مخاطب اشعار این دوره آن مردمی سرزمین‌های تحت ستم و تجاوز مستکبران در سرتاسر عالم است.
وی با بیان اینکه شعر مقاومت و دفاع مقدس، توانسته است در مسیر رشد و بالندگی قدم بردارد، گفت: این شعر، ادبیات معاصر ایران را بسیار غنی و پربار کرده است؛ این نوع گرایی را می‌توان در اشعار شاعرانی نظیر حمید سبزواری، نصرالله مردانی، جمالی، احد ده بزرگی، علیرضا غزوه و دیگران مشاهده کرد.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.