stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 263749
  • 23 اسفند 1399 - 10:28
0
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان خبر داد:

برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان و آماده باش نجات‌گران

برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان و آماده باش نجات‌گران
همدان- معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان از آماده باش پایگاه های بین شهری جمعیت هلال احمر استان همدان جهت خدمت‌رسانی به در راه ماندگان، در برف و کولاک شب گذشته خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

حمید عرفی یگانه در گفتگو با خبرنگار قلم از همدان با اشاره به کولاک و یخبندان در محورهای مواصلاتی استان و حالت آماده‌باش نجاتگران در ۱۳ پایگاه بین‌شهری، گفت: در محور اسدآباد دو نوجوان بیست‌ساله اقدام به تردد با پای پیاده می نمایند که به‌علت کولاک و یخبندان راه را گم‌کرده و از مسیر خارج شده بودند که با تماس ازطریق سامانه ۱۱۲ این موضوع به جمعیت هلال‌احمر شهرستان اسداباد اطلاع داده‌شده بود که نجاتگران با استفاده از تجهیزات تخصصی به سمت آن‌ها حرکت نموده و در ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه خود را به آن‌ها رسانده بودند.
وی افزود: نجاتگران به محض رسیدن به گمشدگان با استفاده از البسه گرم شروع به گرم کردن آنها نموده و هر دو را به جاده همدان به اسدآباد هدایت‌ و آن‌ها را با آمبولانس به پایگاه، بین‌شهری گردنه اسدآباد منتقل نمودند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان با اشاره به امدادرسانی در محور نهاوند به نورآباد، خاطرنشان کرد: در این مسیر نیز به‌علت برف و کولاک، تعدادی خودروی عبوری در راه‌مانده بودند و سرنشینان انها دچار مشکل شده بودند که نجاتگران ضمن رهاسازی خودروها، سرنشینان را که ۱۹ نفر بودند امدادرسانی نموده و ۹ نفر را در پایگاه بین‌شهری فیروزان اسکان داده و با در اختیار قرار دادن غذا و امکانات، از به خطر افتادن جان آن‌ها پیشگیری نموده بودند.
وی در این راستا افزود: در محور تویسرکان به ملایر نیز کولاک و سرما جاده را مسدود نموده بود که نجات‌گران با تلاش بی‌وقفه و رهاسازی خودرو در راه ماندگان، آن‌ها را به سمت شهرستان تویسرکان هدایت نمودند.
عرفی یگانه اضافه کرد: در این عملیات امدادی نیز تعداد ۹ نفر از در راه ماندگان دچار مشکل تردد شده بودند که نجاتگران با گشت‌زنی در مسیر مذکور، در راه ماندگان را به پایگاه امداد و نجات بین‌شهری خیرآباد هدایت نموده و با استفاده از بسته‌های غذایی ۲۴ ساعته از آن‌ها پذیرایی بعمل آورده و جهت پیشگیری از به خطر افتادن جان در راه ماندگان، آن‌ها را تا صبح در پایگاه مذکور اسکان داده بودند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان در پایان این گفتگو از رانندگان خواست از تردد در شب‌های برفی و بارانی پرهیز نموده و از به خطر انداختن جان خود اطرافیان خودداری نمایند و در صورت نیاز به تردد، قبل از حرکت خودرو خود را از لحاظ فنی و گرمایشی چک نموده ولباس گرم ، غذا و امکانات ضروری از جمله زنجیر چرخ همراه خود داشته باشند.

 

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.