stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 269216
  • 24 اسفند 1399 - 17:14
3

راه حل عبور از کرونا در خوزستان ارتقای سواد سلامت جامعه است

راه حل عبور از کرونا در خوزستان ارتقای سواد سلامت جامعه است
خوزستان - مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: راه حل عبور از کرونا در خوزستان، ارتقای سواد سلامت افراد جامعه بوده و لازم است که تمام اقشار، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.
قلم | qalamna.ir :

محمداسماعیل مطلق اظهار داشت: خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی بین بسیج، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر در استان خوزستان شکل گرفته است که به مدیریت بیماری کرونا کمک می کند.

وی افزود: با توجه به پیک سوم بیماری چند کار اساسی در خوزستان انجام شده که در استان‌های دیگر شاهد آنها نبودیم و اگر این موارد به خوبی دنبال شود در روزهای آینده موارد بیماری در استان روند کاهشی خواهد داشت.

مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مراقبت سرپایی از بیماران به خوبی در خوزستان انجام می شود گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، به ازای یک تست مثبت باید حداقل ۱۰ پیگیری تست انجام شود که در خوزستان حدود هشت تا ۱۰ تست انجام می شود که آمار بسیار خوبی است.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که به خوبی در خوزستان انجام می شود، درمان های سرپایی تخصصی برای افرادی که مبتلا به کرونا شده و در قرنطینه خانگی هستند و هر ۲ روز یکبار ویزیت می شوند.

مطلق به مشارکت اقشار مختلف جامعه در مهار بیماری اشاره کرد و گفت: طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی با محوریت تشدید بیماریابی به خوبی در استان اجرا شده که باعث کاهش آمار بستری ها می شود.

وی تاکید کرد: علت ابتلا به بیماری در خوزستان، بیشتر در خانه ها ودورهمی های خانوادگی است لذا اگر طرح هر خانه یک پایگاه بهداشت به خوبی انجام شود پیک چهارمی نخواهیم داشت.

در حال حاضر هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان نارنجی هستند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.