فیسبوک قدرت فزاینده و تاثیرگذاری خود را با نتایج مالیاش در حالی به نمایش گذاشت که درآمد سه ماهه این شرکت برای اولین بار از مرز پنج میلیارد دلار گذشت و در موقعیتی قرار گرفت که سلطه گوگل بر دره سیلیکونی را به چالش اندازد.
گزارش این شبکه اجتماعی از درآمد سه ماهه پایانی ۲۰۱۵ در حالی ۲۷ ژانویه ۲۰۱۶ منتشر شد که با فرمتهای تبلیغاتی جدید و اپلیکیشنهای موبایلی با افزایش ۵۱٫۷ درصدی درآمد نتیجهای فرای انتظار داشت.
کل درآمد این شرکت از ۳٫۸ میلیارد در سال گذشته به ۵٫۸۴ میلیارد دلار افزایش یافت در حالی که درآمد حاصل از تبلیغات در مدت زمان خرید تعطیلات با افزایش ۵۶٫۸ درصدی به ۵٫۶۴ میلیارد دلار رسید.
فیس بوک اعلام کرده است که تبلیغات موبایلی ۸۰ درصد از درآمد حاصل از کل تبلیغات در این سه ماهه را به خود اختصاص داده است که در مقایسه با سهم ۷۸ درصدی در سه ماهه سوم ۲۰۱۵ و سهم ۶۹ درصدی در سال گذشته افزایش داشته است.
مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیس بوک به سرمایهگذاران گفت که از رشد فزاینده و مداوم این سایت که تا دسامبر ۲۰۱۵، ۱٫۵۹ میلیارد کاربر داشته و تعداد کاربران نسبت به دسامبر سال ۲۰۱۴ افزایش ۱۴ درصدی داشته، خرسند است.
نکته قابل توجه این است که از این تعداد کاربر، ۱٫۴۴ میلیارد نفر با افزایش ۲۱ درصدی نسبت به سال گذشته از سرویسهای موبایلی استفاده میکنند.
زاکربرگ که به تازگی از مرخصی دو ماه خود به دلیل تولد دخترش بازگشته است، میگوید: استراتژی ما کار کردن است و ما فرصتهای بسیاری پیش رو داریم، بنابراین قصد داریم سرمایهگذاری برای ارائه نتایج بیشتر در بلندمدت را ادامه دهیم.
وی ادامه میدهد: با عضو جدیدی که به خانوادهام اضافه شده است، به میراثی که برای نسل آینده خواهیم گذاشت فکر میکنم. از پیشرفت و فرصتی که برای ساختن چیزهای عالی در آینده داریم هیجانزده هستم. اگر ما به چالشهای اساسی برای نزدیکتر کردن دنیا به هم متمرکز شویم، میتوانیم دنیای بهتری را برای نسل بعدی ایجاد کنیم و این چیزی است که من هر روز وقتی راه فیسبوک را ادامه میدهم به آن فکر میکنم.