stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 272296
  • 25 اسفند 1399 - 23:59
0

تندیس شهدای جبهه مقاومت اسلامی در قم رونمایی شد

تندیس شهدای جبهه مقاومت اسلامی در قم رونمایی شد
قم- آئین رونمایی از تندیس‌های شهدای جبهه مقاومت اسلامی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان قم برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

مراسم رونمایی از تندیس‌های شهدای جبهه مقاومت اسلامی امروز با حضور آیت‌الله سعیدی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه قم، معاون حشدالشعبی عراق، شهردار قم، نماینده ولی‌فقیه و جانشین فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع)، نمایندگان سفارت عراق در ایران، نماینده سپاه قدس در قم و معاونان شهردار، مدیران دستگاه‌های مختلف استانی و مدیرعامل‌های سازمان‌های مختلف شهرداری قم برگزار شد.

در این مراسم که امروز در مرکز همایش‌های مجموعه فرهنگی و باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، خانواده آزادگان، رزمندگان و شهدای جبهه مقاومت و خانواده شهید مظفری نیا نیز حضور داشتند.

شهردار قم در این مراسم با اشاره به اهمیت بزرگداشت شهدا و فرهنگ شهادت و ایثار اظهار داشت: حیات اسلام مرهون خون شهدا در طول تاریخ بوده است.

سید مرتضی سقاییان نژاد، هشت سال جنگ تحمیلی را لیله‌القدر انقلاب اسلامی خواند و افزود: عصاره این لیله‌القدر فرهنگ ایثار و شهادت بوده و این فرهنگ امنیت امروز ما را تأمین کرده و ادامه انقلاب مدیون این ایثار و شهادت و تضمین‌کننده دوام انقلاب است.

وی تأکید قرآن کریم را در بیان جایگاه شهدا و صابران یادآور شد و گفت: شعار شهدا و صابران در دین‌داری و حفظ اسلام، پایداری و گسترش فرهنگ عدالت، شجاعت و ایثار بوده است.
شهردار قم زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت را در سیره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش موردبررسی قرارداد و ابراز کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت و یادآوری یاد شهدا یکی از عوامل زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

سقاییان نژاد ادامه راه شهدا را منت و هدیه‌ای از طرف شهدا دانست و سال ۹۹ را سال پربرکتی برای خادمان در شهرداری اعلام و تصریح کرد: مجموعه شهرداری قم با توسل به سیره شهدا و هدف خدمتگزاری به شهروندان تلاش کرده بخشی از کمبودهای شهر را جبران کرده و شهری درشان حرم اهل‌بیت (ع) بسازد.

کاشت درخت مثمر به یاد همه شهدای استان قم

دبیر کنگره ملی شهدای استان قم نیز در این مراسم به آغاز قیام اباعبدالله (ع) در ماه شعبان اشاره کرد و اظهار داشت: قیام اباعبدالله(ع) درسی برای تمام تاریخ و نماد حق علیه باطل و پیامی برای همه دوران تا آخر زمان است.

احمد حاجی‌زاده فلسفه برگزاری مراسم تجلیل از شهدا را درس عبرتی برای جوانان دانست و افزود: یکی از دستاوردهای معنوی و بزرگ انقلاب اسلامی تربیت افرادی مانند شهید سلیمانی و حججی است که باید مکتب آنان برای نسل جوان تبیین و تشریح شود.

دبیر کنگره ملی شهدای استان قم مکتب شهدای اسلام و انقلاب را موردتوجه قرارداد و گفت: شاخصه مکتب شهدا اخلاص، دنیا گریزی و عشق ناب به اسلام و اهل‌بیت(ع) بوده و شهید سلیمانی به‌عنوان سرآمد شهدا خداوند عظمت و عزتی به این شخصیت در جهان داد.

وی خصایص شهید سپهبد قاسم سلیمانی را نام برد و بیان کرد: شهید سپهبد قاسم سلیمانی در خصایصی ازجمله بصیرت، پایبندی به دیانت و ارزش‌ها و سربازی و مطیع امر ولایت سرآمد بوده و امروز داروی شفابخش جامعه ما توسل به سیره و سبک زندگی این شهدا است.

حاجی‌زاده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را جهاد خواند و ادامه داد: اگر به دنبال گسترش فضایل اخلاقی هستید باید سبک زندگی شهدا را الگو قرار داده و بحث امربه‌معروف و نهی از منکر را در جامعه امروز مهم بدانیم.

وی با یادآوری خاطره عدم مصاحبه آزاده نوجوان ۱۶ ساله با خبرنگار بدحجاب مطرح کرد: امروز جامعه ما نیازمند پایبندی به اصول دین و تربیت جوانانی بافرهنگ ایثار و شهادت است.

دبیر کنگره ملی شهدای استان قم شهرداری قم را بازوی یاری‌دهنده در برگزاری کنگره خواند و تأکید کرد: نقش شهرداری قم و شورای شهر در پیشبرد برنامه‌های کنگره و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کم‌نظیر است.

حاجی‌زاده از اجرای بخش عظیم محوطه‌سازی باغ‌موزه دفاع مقدس توسط شهرداری قم خبر داد و خاطرنشان کرد: افتتاح بوستان یادمان شهدا و کاشت نهال به یاد ۶۰۹۰ شهید در قم برای نخستین بار به همت شهرداری قم در کشور اتفاق افتاده و هرروز مراسم کاشت درختان مثمر و قرآنی به یاد و نام شهدا را در قم داریم.

وی ادامه داد: تبدیل خانه شهید زین‌الدین و کلهر به نام خانه موزه شهدا، برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا، مشارکت جدی در ساخت یادمان شهدا و کمک مالی به تولیدات کنگره شهدا بخشی از همیاری شهرداری قم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بوده است.

گفتنی است تندیس های سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برای نصب در محل شهادت به کشور عراق منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/

  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.