stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۲ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 2 August , 2024
  • کد خبر : 278391
  • 27 اسفند 1399 - 16:52
1
رییس ستاد انتخابات استان مرکزی خبر داد،

ثبت نام ۹۸۷ نفر در استان مرکزی برای انتخابات شورای اسلامی شهرها

ثبت نام ۹۸۷ نفر در استان مرکزی برای انتخابات شورای اسلامی شهرها
مرکزی_ رییس ستاد انتخابات استان مرکزی از ثبت نام ۹۸۷ نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای شهر ۱۴۰۰ در استان مرکزی خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

بهروز اکرمی امروز در نشست خبری با خبرنگاران ابراز کرد: در استان مرکزی ۹۸۷ نفر برای شرکت در این انتخابات ثبت کرده اند و ۲۰ پرونده هنوز در دست بررسی است، ضمن اینکه تاکنون ثبت نام ۹۵۵ نهایی شده است.

وی افزود: مهلت ثبت نام داوطلبان برای شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهرها در سال آینده، دیروز به پایان رسید.

اکرمی میزان ثبت نام در هر شهرستان استان را اعلام کرد و گفت: در آشتیان ۲۳ نفر، در اراک ۳۱۱ نفر، در تفرش ۴۰ نفر، در خمین ۷۰ نفر، در خنداب ۳۰ نفر، در زرندیه ۶۵ نفر، در ساوه ۱۴۳ نفر، در شازند ۱۱۲ نفر، در فراهان ۴۲ نفر، در محلات ۵۴ نفر، در کمیجان ۳۲ نفر و در دلیجان ۳۳ نفر ثبت نام کرده اند.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار کرد: جمعا ۲۹۳ کرسی اصلی و علی البدل شوراهای شهر در استان وجود دارد که به صورت میانگین ۳.۳ نفر برای کرسی ها داوطلب شده اند.

اکرمی با اشاره به رنج سنی داوطلبان بیان کرد: هشت درصد داوطلبان در سن ۲۵ تا ۲۹ سال، ۲۲ درصد در سن ۳۰ تا ۳۵ سال، ۱۹ درصد در سن ۳۶ تا ۴۰ سال، ۱۶ درصد در سنین ۴۱ تا ۴۵ سال، ۱۲ درصد در سنین ۴۶ تا ۵۰ سال، ۱۲ درصد در سن ۵۱ تا ۵۵ سال، ۶ درصد در سنین ۵۶ تا ۶۰ سال، ۴ درصد در سنین ۶۱ تا ۶۵ سال،  یک درصد هم ۶۶ تا ۷۰ سال بوده اند و البته یک نفر در سن ۷۱ تا ۷۵ سال و ۲ نفر نیز بالای ۷۵ ثبت نام داشتند.

وی در خصوص میزان تحصیلات داوطلبین بیان کرد: ۲ درصد داوطلبان دارای تحصیلات حوزوی، ۴ درصد دکتری، ۳۳ درصد فوق لیسانس، ۵۱ درصد، ۵ درصد فوق دیپلم، ۳ درصد دیپلم و یک درصد نیز کمتر از دیپلم هستند.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی ۱۵ درصد ثبت نام کنندگان را زنان و ۸۵ درصد را مردان برشمرد و گفت: نسبت به دوره قبل انتخابات شوراهای اسلامی شهرها، میزان داوطلبین زن دو درصد افزایش یافته است.

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.