stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 282008
  • 28 اسفند 1399 - 23:07
2

پایگاه قلم در نخستین جشنواره رسانه‌ای مکتب شهید قاسم سلیمانی حائز رتبه سوم شد

پایگاه قلم در نخستین جشنواره رسانه‌ای مکتب شهید قاسم سلیمانی حائز رتبه سوم شد
هرمزگان-پایگاه خبری قلم در نخستین جشنواره رسانه‌ای مکتب شهید قاسم سلیمانی که توسط بسیج رسانه جزیره قشم و با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، رتبه سوم بخش مدیران رسانه را از آن خود کرد.
قلم | qalamna.ir :

فرمانده سپاه امام سجاد(ع)استان هرمزگان در مراسم اختتامیه  نخستین جشنواره مکتب شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: سپهبدشهید قاسم سلیمانی اسطوره استقامت، پایداری، ایثار و حریت این نظام و انقلاب و اسلام بوده و خواهد بود و به تصویر کشیدن این شخصیت بزرگ مرد الهی کار بسیار ارزشمندی است. 

سردار اباذر سالاری افزود: حاج قاسم متعلق به همه ایرانی‌ها و همه ملت‌های آزاده خواه جهان بود. 

وی ادامه داد: اگر سالهای سال در ابعاد شخصیتی این بزرگ مرد الهی تمرکز کنیم بازهم نمی تواتیم تمام وجود او را به جامعه بشناسانیم. او شخصیتی کم نظیر بود که خصوصیات فردی او باعث شد ارادت مردم به وی دیده شود.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان با تاکید براینکه شخصیت شهید سلیمانی به گونه‌ای است که حتی دشمنان را به تمجید از خود واداشته است، تصریح کرد: توصیه های حاج قاسم در وصیت نامه اش تاکید بر ولایت مداری است و این وصیت نامه یک دانشنامه برای تمام شخصیت های جامعه است تا جایگاه خود را پیدا کنند.

قهرمان‌سازی یک امر رسانه‌ای است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز  اظهارداشت: اصحاب رسانه استان هرمزگان با شرکت در این جشنواره ظرفیت‌های قابل ارزشمندی در معرفی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی از خود به جا گذاشتند.

رضا کمالی زرکانی قهرمان‌سازی را کار رسانه‌ دانست و ادامه داد: رسانه‌ها می توانند از شخصیت‌های مهم و برجسته قهرمان‌های ملی بسازند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ غرب، رسانه‌ها با برجسته‌سازی و قهرمان سازی‌های دروغین، شخصیت‌های منفی را در ذهن ما مثبت جلوه می‌دهند اما شخصیت سردار سلیمانی یک شخصیت و قهرمان جهانی و بین‌المللی ایرانی است که هرچه در مورد وی بنویسم بازهم ناچیز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: در همین استان، انسان‌های بزرگی داریم که شهید شده‌اند اما اسطوره‌هایی هستند که می‌توان در مورد آن‌ها کارهای رسانه‌ای فاخر به یادگار گذاشت.

کمالی توصیه کرد: رسانه‌ها به عنوان نهادهای فرهنگی تلاش کنند شخصیت‌های برجسته و گمنام را به عنوان الگو و قهرمانان ارزشمند در ذهن مردم قرار دهند.

مسؤول بسیج رسانه هرمزگان نیز در این مراسم گفت : نخستین جشنواره رسانه‌ای مکتب حاج قاسم که به ابتکار و میزبانی کانون بسیج رسانه شهرستان قشم برگزار شد، موضوعات و محورهای این جشنواره منحصر به تولید محتوای رسانه‌ای خبری پیرامون مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

محمدامین ذاکری افزود: در این دوره ۱۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری به دو روش کمی و کیفی در نهایت ۳۱ نفر از ۱۶ رسانه انتخاب شدند.

وی ادامه داد :  این آثار که توسط علیرضا خورشیدزاده و عبدالعلی پوراشرف و خلیل تنیده داوری شد، بر اساس کمیت وکیفیت محتوای منتشر شده در رسانه‌ها در بخش مدیران رسانه علیرضا بهرمن مدیر خبرگزاری فارس مقام اول، سمانه کمالی باغستانی مدیرمسئول نشریه هرمزگان من مقام دوم و شهین صادقی نماینده پایگاه خبری قلمنا مقام سوم مدیران رسانه را کسب کردند.

همچنین اثر فاخر جشنواره رسانه ای مکتب حاج قاسم و توسعه اقتصادی استان هرمزگان به فرنگیس حمزه ای خبرنگار تعلق گرفت.

مریم چراغی خبرنگار هرمز، مهدی خسروی و مجتبی نوذر نژاد خبرنگاران فارس به ترتیب مقام‌های اول، دوم و سوم اولین جشنواره رسانه‌ای مکتب حاج قاسم را کسب کردند.

تیتر برتر نخستین جشنواره رسانه ای مکتب حاج قاسم و توسعه اقتصادی استان هرمزگان نیز به اثر عبدالرحیم رضوانی خبرنگار تسنیم تعلق گرفت.

منتخبان فراخوان توسعه اقتصادی استان هرمزگان نیز مهدی هوشیار خبرنگارصداوسیمای مرکز کیش، فاطمه هوشنگی خبرنگار دریا، محمد خداکریمی خبرنگار صبح ساحل انتخاب شدند.

عبدالعلی پوراشرف عضو هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان نیز در حاشیه این مراسم از زحمات سپاه امام سجاد (ع) در توسعه فرهنگی و رسانه‌ای هرمزگان و از نقش امین ذاکری مسؤول بسیج رسانه هرمزگان در برپایی مستمر جشنواره‌های مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت تقدیر کرد.

انتهای پیام/

 

 

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.