گروه فناوری: اعتماد به خودرانها با توجه به اینکه تعداد آنها در مقابل خودروهایی که راننده هدایتشان را برعهده دارد، بسیار کم است، کار سختی خواهد بود. سیستم خودران کامل بتا تسلا بیش از حد محتاط است، اما گاهی اوقات، کاملا ترسناک به نظر میرسد. برای درک شرایط، آزمایشی در یک منطقه گردش به چپ در یک بزرگراه بدون تابلوهای راهنمایی و رانندگی در زمان شلوغی از روز انجام شد. تسلای مدل ۳ بهدنبال فرصتی برای گردش به چپ و عبور از جادهای با ترافیک روان، اما سنگین بود.
توجه به این نکته مهم است که تسلا از آن طرف جاده به سمت یک منطقه مسکونی در حرکت است، بنابراین در حالی که برخی از رانندگان برای رد شدن از هر موقعیت خطرناکی استفاده میکنند، خودرو چنین کاری نخواهد کرد. بلکه منتظر میماند تا «احساس» کند که میتواند با خیال راحت و نسبتاً آرام عبور کند. این بدان معناست که خودروی خودران شما در بعضی موارد به ظاهر برای همیشه باید منتظر بماند. با این حال، بخش اضطرابآور قضیه شامل این قسمت نیست که دقیقا بدانید تسلا چه زمانی قصد دارد این کار را انجام دهد. بلکه، راننده باید در حالت آمادهباش کامل قرار داشته باشد و اگر تسلا در شرایطی که راننده فکر نمیکند انجام این کار ایمن است پیش برود، راننده باید فرمان را در دست گرفته و ترمز بگیرد. شما آن بازی سرگرمکننده را دیدهاید که در یک سطح چندین سر وجود دارد که بهطور نامنظم یکی یکی بیرون میآیند و شما باید با چکش بر روی آنها بکوبید؟مشکل اینجاست که راننده نمیتواند فقط اجازه دهد خودرو پیش برود و امیدوار باشد که کار کند؛ چراکه بهراحتی میتواند باعث حادثه شود. شاید در بعضی از موارد، اگر اجازه میداد خودرو به صورت خودکار پیش برود، برای جلوگیری از ترافیک پیشرو سریعاً سرعت میگرفت و همه چیز خوب پیش میرفت، اما چه کسی میداند. این ریسکی نیست که یک راننده مایل به انجام آن باشد و دلیل خوبی هم دارد. قطعاً انگشتانمان را از روی فرمان برنمیداریم و زندگی خود را در دستان خودرو قرار نمیدهیم.