stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 30006
  • 11 اسفند 1394 - 11:13
4

منتخبان، قدردان اعتماد ملت باشند

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه باید برخی مسئولیت ها به مدیران عامل واگذار شود خاطر نشان کرد: پیشنهاد می شود براساس اقلیم، موضوع و حوادث تحت پوشش، استان ها به چند منطقه تقسیم و یکی از مدیران عامل به عنوان دبیر منطقه انتخاب و در جلسات شورای معاونین جمعیت شرکت کند.

قلم | qalamna.ir :
دکتر سید امیرمحسن ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر در جلسه شورای معاونین با اشاره به اهداف تشکیل و احیاء معاونت آموزش، پژوهش و فناوری در جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: هدف اساسی تشکیل و احیای معاونت آموزش، آموزش همگانی مردم و در نهایت شکل گیری جامعه‌ای تاب آور و آماده برای رویایی با بحران ها  و حوادث احتمالی است.
 
آفتاب به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، وی با تاکید بر اینکه باید هر گونه فعالیت آموزشی و پژوهشی در جمعیت هلال احمر تنها با تاییدیه معاونت آموزش اجرایی شود، افزود: در حال حاضر اولویت آموزشی جمعیت هلال احمر توسعه آموزش همگانی است و سایر موارد آموزشی در درجات اهمیت بعدی قرار دارد.
 
دکتر ضیائی افزود: فعالیت در حوزه اقتصادی و تامین منابع مالی و یا انجام برخی ماموریت ها اصل و اساس جمعیت هلال احمر نیست. بلکه پشتیبان و تسهیل کننده ماموریت اصلی یعنی فعالیت های بشردوستانه هلال احمر در حوزه جوانان و داوطلبان است که عامل اصلی مردمی بودن این نهاد است.
 
وی در اصل، مردمی بودن هلال احمر را جزو لاینفک و برند هلال احمر عنوان کرد و افزود:  این ماموریت نه قابل واگذاری است و نه هیچ دستگاهی می تواند از عهده مسئولیت آن برآید.
 
انتخابات هفتم اسفند؛ تجلی واقعی رهبری در کنار مردم
 
رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با قرائت سوره فتح به حضور پرشور مردم ایران اسلامی در انتخابات هفتم اسفند ماه و خلق حماسه ای دیگر اشاره و تصریح کرد: در این حماسه شاهد حضور ۳۳ میلیون نفر در انتخابات بودیم که به واقع معجزه حضور مردم بود.
 
وی با تاکید بر اینکه هویت این انقلاب و انتخابات مرهون حضور مردمی است، گفت: این انتخابات به معنای واقعی تجلی رهبری در کنار مردم است و امیدوارم این نتیجه ای که رقم خورده است به سمت خیر و صلاح کشور برود و منجر به پیشرفت کشور و دستاوردهای بیشتر برای انقلاب و جمهوری اسلامی ایران شود. 
 
دکتر ضیائی با اشاره به اینکه نتایج انتخابات یا باعث تثبیت است و یا تغییر، افزود: هر آنچه از نتیجه انتخابات حاصل شده است؛ قطعا اراده مردم بوده و لذا موجب تداوم انقلاب و پیشرفت و آبادانی کشور می‌شود و بنابراین منتخبان مردم نیز باید توجه داشته باشند که این حضور را قدر دانسته و خدمت به این مردم را سرلوحه خود قرار دهند.
 
وی با اشاره به اینکه من در ۳۰ محل اخذ رای در تهران حضور پیدا کردم، افزود: روز جمعه شاهد صحنه‌های بسیار زیبا و حضور پر شور و شعف مردم بودم و به واقع در برخی نقاط تهران مشارکت مردم افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.
 
هم افزایی بیشتر ستاد و استان با تداوم جلسات با مدیران عامل استانی
 
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری همایش مدیران عامل یازدهم و دوازدهم اسفندماه سال جاری با اعلام اهمیت برگزاری و ضرورت تداوم این نشست‌ها، خاطر نشان کرد: برای هماهنگی در برنامه های خود نیازمند حضور مدیران عامل استانی هستیم با برگزاری این جلسات برنامه های تدوین شده در ستاد و سیاستگذاری‌های کلی به آنها اعلام می‌شود.
 
دکتر ضیائی با تاکید بر اینکه بهره مندی از تجارب مفید و کارآمد استان ها در حوزه های مختلف از مزیت‌های گردهمایی مدیران عامل استانی است، افزود: در این گردهمایی ها استان ها می توانند از ابتکارات سایر استان نیز بهره‌مند شوند.
 
حضور دبیران مناطق در جلسات شورای معاونین
 
رئیس جمعیت هلال احمر تداوم برگزاری جلسات با مدیران استانی را عاملی مهم در ایجاد نقش مهم مدیران عامل و تاثیر گذاری استان ها در برنامه های جمعیت دانست و خاطر نشان کرد: جلسات با مدیران استانی با رعایت عدم پراکندگی موضوعات اگر با یک برنامه و موضوعات مشخص باشد می تواند در عین انتقال تجربیات و حتما روش های نو و ارزنده، هم افزایی مد نظر را هم فراهم سازد.
 
وی با اشاره به فرصت حضور بیشتر مدیران استانی در ستاد، خاطر نشان کرد: پیشنهاد می شود براساس اقلیم، موضوع و حوادث تحت پوشش، استان ها به چند منطقه تقسیم و یکی از مدیران عامل به عنوان دبیر منطقه انتخاب و در ضمن انتقال مستمر موضوعات استانی به ستاد در جلسات شورای معاونین نیز شرکت کند.
 
دکتر ضیائی حضور دبیر مناطق به عنوان نمایندگان استان ها را عامل افزایش همکاری بیشتر بین ستاد و استان برشمرد و افزود: حضور این دبیران باعث می شود آنها نیز سطحی از ستاد شوند و در جریان برنامه‌های ستادی قرار بگیرند و همچنین اعضای شورای معاونین بیشتر به موضوعاتی استانی احاطه پیدا کرده و نسبت به آنها تصمیم گیری کنند.
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.