stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 30519
  • 16 اسفند 1394 - 13:33
2

میلیاردرها در کدام شرکت ها کار می کنند؟ +عکس

براساس آمار منتشر شده از سوی موسسه Hurun که در شانگهای مستقر است، تعداد میلیاردهای جهان تا سال ۲۰۱۶ به ۲۱۸۸ نفر رسیده است. این موسسه هر سال رتبه بندی و اطلاعاتی را درباره ثروتمندترین افراد دنیا منتشر می کند.

قلم | qalamna.ir :

به نظر می رسد برخی شرکت ها میزبان تعداد بیشتری از این میلیاردها هستند. البته، تعدادی از این شرکت ها توسط خانواده های قدرتمندی اداره می شود که در میان اعضای آنها چند میلیاردر به چشم می خورد. در ادامه به بررسی یازده شرکت با بیشترین تعداد میلیاردها خواهیم پرداخت.

 

فیس بوک

 

facebook

 

مقر: کالیفرنیا
تعداد کارکنان: ۱۲۷۰۰ نفر
تعداد میلیاردرها: ۵ نفر

این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۰۴ به طور مشترک توسط مارک زاکربرگ، داستین موسکویتز ،ادواردو ساورین، اندرو مک کلوم و کریس هافز تاسیس شد. در سال ۲۰۱۵، سود سالانه فیس بوک به ۱۲٫۵ میلیارد دلار رسید. این شرکت همچنین در سال ۲۰۱۵ در میان ۵۰ شرکت برتر برای اشتغال در آمریکا که از سوی نشریه بیزینس اینسایدر منتشر شد جای گرفت.

 

 

استه لودر

 

estee

 

مقر: نیویورک
تعداد کارکنان: ۴۴۰۰۰ نفر
تعداد میلیاردرها: ۵ نفر

شرکت استه لودر که در زمینه تولید و بازاریابی محصولات مراقبت از پوست و مو، آرایش و عطر فعالیت می کند توسط زوج استه لودر و جوزف لودر در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد. امروز، خانواده لودر ۷۷ درصد از قدرت تصمیم گیری در این شرکت را در دست دارد و ارزش خالص ثروت آنها ۱۶٫۵ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

 

 

اچ اند ام (هنس و موریتز)

 

H&M

 

مقر: استکهلم
تعداد کارکنان: ۹۳۳۵۱ نفر
تعداد میلیاردرها: ۵ نفر

اچ اند ام، شرکت محبوب فعال در زمینه لباس و وسایل جانبی در سال ۱۹۴۷ توسط ارلینگ پرسون تاسیس شد. پسر او استفان پرسون از سال ۱۹۹۸ به مدت شانزده سال مدیریت این شرکت را به عهده داشت. امروز استفان ۲۸ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد و مدیریت هیئت رئیسه این شرکت نیز بر عهده او است. پسر او کارل جان نیز در حال حاضر به سمت مدیر عاملی این شرکت منصوب شده است.

 

 

اینفوسیس

 

infosys

 

مقر: بنگلور، هند
تعداد کارکنان: ۱۹۳۰۰۰ نفر
تعداد میلیاردرها: ۵ نفر

شرکت هندی اینفوسیس که در زمینه مشاوره، فناوری و برون سپاری فعالیت می کند در سال ۱۹۸۱ توسط کی دینش، اس گوپالاکریشنان، نارایانا رامارو و پاندیت شریکانت تاسیس شد. مدیریت این شرکت امروز توسط ویشال سیکا انجام می شود. این شرکت در سال ۲۰۱۵ ۸٫۶ میلیارد دلار درآمد داشت.

 

 

فالابلا

 

falabella

 

مقر: سانتیاگو، شیلی
تعداد کارکنان: ۹۸۳۲۴ نفر
تعداد میلیاردرها: ۵ نفر

شرکت فالابلا ابتدا هنگامی تاسیس شد که سالواتوره فالابلا در سال ۱۹۳۷ نخستین فروشگاه لباس را در شیلی تاسیس کرد متولد شد. این شرکت حالا به قدرتی اقتصادی در آمریکای لاتین تبدیل شده و توسط خانواده سولاری (از نوادگان موسس آن) مدیریت می شود.

 

 

 

والمارت

 

wallmart

 

مقر: بنتونویل، آرکانزاس آمریکا
تعداد کارکنان: ۲,۲۰۰,۰۰۰ نفر
تعداد میلیاردرها: ۷ نفر

این شرکت خرده فروشی آمریکایی در سال ۱۹۶۲ توسط ساموئل مور والتون و جیمز لارنس والتون تاسیس شد و حالا در سراسر جهان بیش از یازده هزار فروشگاه را اداره می کند. امروزه، خانواده والتون تا حد زیادی مدیریت این شرکت را در اختیار دارد: شش عضو خانواده والتون صاحب ۵۴ درصد از سهام این شرکت هستند.

 

 

جانسون و سان

 

Johnson and son

 

مقر: ریسین، ویسکانسین آمریکا
تعداد کارکنان: ۱۳۰۰۰ نفر
تعداد میلیاردرها: ۷ نفر

 

شرکت جانسون و سان با تمرکز روی ساخت و بازاریابی محصولات خانگی در سال ۱۸۸۶ توسط اس سی جانسون تاسیس شد. پسر او هربرت فیسک جانسون تا زمان مرگ خود در سال ۱۹۲۸ این شرکت را مدیریت کرد. سپس، سهام این شرکت بین دو پسر او تقسیم شد و امروزه همچنان صد در صد از سهام این شرکت در انحصار این خانواده باقی مانده است.

 

 

دکتر اوتکر

 

dr oetker

 

مقر: بیله فلد، آلمان
تعداد کارکنان: ۲۸۰۰۰ نفر
تعداد میلیاردرها: ۸ نفر

این شرکت که به صورت خانوادگی اداره می شود در سال ۱۸۹۱ تاسیس شد و محصولات آن شامل بیکینگ پودر، کیک، پیتزای منجمد و تعدادی دیگر از محصولات غذایی می شود. خاندان اوتکر امروز هشت میلیاردر را در خود جای داده است.

 

 

 

روشه

 

roche

 

مقر: بازل، سوئیس
تعداد کارکنان: ۸۸۵۰۹ نفر
تعداد میلیاردرها: ۹ نفر

این شرکت بیوتکنولوژی بزرگ در سال ۱۸۹۶ تاسیس شد و امروزه در عرصه تولید محصولات بهداشتی با پایه علمی در جهان پیشتاز است. نوادگان فریتز هافمن لا روشه همچنان ۴۵ درصد از حق رای در هیئت مدیره این شرکت را در اختیار دارند.

 

 

 

کارگیل

 

cargill

 

مقر: وایزاتا، مینه سوتا
تعداد کارکنان: ۱۵۰۰۰۰ نفر
تعداد میلیاردرها: ۱۰ نفر

این شرکت که در سال ۱۸۶۵ با تمرکز بر ذخیره سازی غلات آغاز به کار کرد، امروزه به یکی از بزرگترین شرکت های خصوصی آمریکا تبدیل شده و محصولات غذایی و کشاورزی مختلفی را تولید می کند. نوه کارگیل، جان مک میلان در سال ۱۹۰۹ مدیریت این شرکت را به عهده گرفت و امروزه در میان خانواده کارگیل میلیاردهای زیادی به چشم می خورد.

 

 

هایت

 

hyatt

 

مقر: شیکاگو، مینه ایلینوی
تعداد کارکنان: ۴۵۰۰۰ نفر
تعداد میلیاردرها: ۱۰ نفر

شرکت هایت کار خود را از سال ۱۹۵۷ در زمینه هتل داری آغاز کرد. آغاز به کار این شرکت هنگامی بود که جی پریتزکر مسافرخانه هایت هاوس در لس آنجلس را خریداری کرد. امروزه خانواده پریتزکر یازده میلیاردر را در خود جای داده است.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.