stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 325054
  • 16 فروردین 1400 - 13:21
6

دانشگاه چمران اهواز جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور در رتبه‌بندی ISC

دانشگاه چمران اهواز جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور در رتبه‌بندی ISC
خوزستان - رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: در آخرین رتبه‌بندی و ارزیابی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) دانشگاه‌های دولتی تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸، دانشگاه شهید چمران اهواز جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفت.
قلم | qalamna.ir :

غلامحسین خواجه اظهار کرد: در رتبه‌بندی سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸ ISC، عملکرد دانشگاه‌ها در شش حوزه‌ آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (با وزن ۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن ۲۰ درصد)، بین‌المللی‌سازی (با وزن ۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن ۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات (با وزن ۵ درصد) مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: هر کدام از این معیارهای اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم می‌شوند که عملکرد دانشگاه در هر یک از آن‌ها به‌صورت جداگانه ارزیابی می‌شود و تعداد شاخص‌های به کار گرفته‌شده در رتبه‌بندی جدید ۱۰۴ شاخص و زیر شاخص است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، بیان کرد: دانشگاه در رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی جهان اسلام جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع و ۱۵ دانشگاه برتر جامع و تخصصی قرار گرفته است.

خواجه گفت: در دنیا سازمان‌ها و نظام‌های علم‌سنجی، مسئولیت ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها در تمامی حوزه‌ها را بر عهده ‌دارند. برخی از این نظام‌ها ملی و برخی دیگر نیز بین‌المللی است که این رتبه‌بندی‌ها نشان‌دهنده اعتبار آموزشی و علمی دانشگاه‌ها است. پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه استنادی در کشور در آخرین رتبه‌بندی و ارزیابی با در نظر گرفتن شاخص‌های اثرگذارتری نسبت به سال‌های قبل، عملکرد دانشگاه‌ها را مورد بررسی قرار داده است. از سوی دیگر این پایگاه، بین‌المللی شده است و در سطح کشور و نظام‌های رتبه‌بندی علمی جهان فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، بیان کرد: در حال حاضر پایگاه استنادی جهان اسلام، کارگزار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بررسی فعالیت‌های دانشگاه‌های کشور است.

وی با بیان اینکه آموزش، پژوهش و فرهنگ سه حوزه‌ی اثرگذار هر دانشگاه است و تمامی فعالیت‌های دانشگاه حول این سه محور انجام می‌شود، یادآور شد: از این‌رو دانشگاه شهید چمران اهواز با توجه به‌ قرار گرفتن در استان خوزستان و موقعیت اقتصادی، صنعتی و فرهنگی آن، سیاست‌های خود را بر اساس مسئولیت‌پذیری اجتماعی تدوین کرده است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه در سال‌های اخیر بیشترین فعالیت‌های دانشگاه بر اساس این سیاست‌ها انجام‌ شده است و دانشگاه ارتباط بسیار خوبی با حوزه‌ صنعت و جامعه داشته است، ادامه داد: این مسئله تنها به دانشکده‌های فنی و مهندسی مختص نیست، بلکه دانشکده‌های حوزه‌ علوم انسانی نیز توانسته‌اند در ارتباط با دستگاه‌های مختلف همکاری‌های مؤثری را داشته باشند.

 خواجه افزود: مفهوم ارتباط با صنعت و جامعه تنها به ارتباط و انجام پروژه‌های صنعتی منتهی نمی‌شود بلکه هر پایان‌نامه، تحقیق و یا نظریه‌ای که از دانشگاه خارج شود که متوجه مشکلی در جامعه باشد، ارزشمند است. خوشبختانه این مسئله در سال‌های اخیر مورد توجه اعضای هیات علمی دانشگاه قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: در سال‌های قبل دانشگاه شهید چمران اهواز جزو ۱۶ تا ۲۰ دانشگاه برتر کشور در ارزیابی ISC بوده است که بخشی از موفقیت این دانشگاه در ارتقای جایگاه و قرار گرفتن میان ۱۰ دانشگاه برتر در این رتبه‌بندی به تلاش مجموعه‌ دانشگاه و بخشی نیز به تغییر در شاخص‌ها در ISC و همچنین نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر روند انتخاب دانشگاه‌های برتر کشور بازمی‌گردد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.