اسماعیل مکی زاده گفت: از مجموع شناورهای بازرسی شده در سال ۹۹ حدود دو هزار و ۷۹ فروند شناور ایرانی و ۴۵۰ فروند نیز شناور خارجی بوده که انواع شناور کنوانسیونی و غیر کنوانسیونی را شامل شده است.
وی اظهار داشت: از مجموع شناورهای مورد بازرسی قرار گرفته دو هزارو ۳۵ فروند دارای نواقص بودند که از این میزان هزارو ۶۷۳ فروند شناور ایرانی با ۷۱ درصد نقص و ۳۶۲ فروند نیز شناور خارجی با ۸۰ درصد نقص بوده که تا بازرسی مجدد مکلف به رفع نقص شدند .
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان عمده نواقص مورد تذکر در شناورهای کنوانسیونی را گواهینامه ها ، کتب و نشریات دریایی ، ماشین آلات ، کنوانسیون کاردریایی ، تهویه و سند شناسایی خدمه عنوان کرد و گفت : این نواقص پس از اعلام ،رفع نواقص و پس از بازررسی مجدد ،برای شناورهای مذکورمجوز دریانوردی صادر شده است .
وی به نواقص یافت شده در شناورهای غیر کنوانسیونی نیز اشاره ای داشت و گفت: به دلیل نوع متفاوت ساختار وفعالیت در این شناورها نواقصی چون گواهی بیمه نامه، حلقه نجات، کپسول اطفا حریق، گواهی نامه شایستگی پرسنل، جلیقه نجات و… مورد بازدید قرارگرفته و تا رفع عیوب از استمرار فعالیت شناور ممانعت بعمل آمد.
به گفته مکی زاده با توجه به حساسیت واهمیت ایمنی شناورهای مسافری هر ساله مطابق با سیستم مدیریت یکپارچه؛ این اداره کل از ابتدای آذرماه لغایت ۲۵ اسفندماه (زمان شروع طرح نوروزی) چهار مورد بازرسی خاص وویژه علاوه بر بازرسی های جاری شامل ۲ مورد بازرسی گسترده و ۲ مورد بازرسی متمرکز (شامل تجهیزات ایمنی و توانمندی های خدمه برای سال جاری) از کلیه شناورهای مسافری و لندینگ کرافتها حامل خودروهای سرنشین دار صورت می پذیرد.
وی ادامه داد: به تعداد۷۶۰ مورد بازرسی اولیه ومجدداز شناورهای مذکور بمنظورارتقا هرچه بیشتر استانداردهای فنی و ایمنی آنها درمواجهه باکثرت مسافرتهای دریایی در پایان سال صورت گرفته است .
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از دیگر اقدامات عمده افسران کنترل و بازرسی کشتی های استان اجرای الزامات کنوانسیون MLC2006 کنترل چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط به ویروس COVID-19 توسط خدمه شناورهای وارده به بنادر استان بر روی عرشه کشتی ها و همچنین رسیدگی به شکایات ۵۳ دریانورد ایرانی و خارجی وکمک به آنها برای رسیدن به حق و حقوق خود اشاره کرد .
انتهای پیام/