محمد سرشار در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با گستردهتر شدن تعریف شبکه پویا فکر نمیکنید این نگرانی از سوی انیمیشنسازان به وجود بیاید که کارشان محدودتر خواهد شد؟ گفت: حجم انیمیشنهای ایرانی که تا به حال از شبکه پویا پخش شده که قسمت عمدهی آن هم برنامههای تکراری بوده، حدود ۳۰ درصد است. ما در حال حاضر این سهم را در شبکه کودک و نوجوان به ۵۰ درصد رساندهایم؛ یعنی قطعا فرصت بیشتری برای استفاده از تولیدات انیمیشنهای ایرانی در این زمینه ایجاد خواهد شد.
سرشار در ادامه با تأکید بر اینکه قرار است توجه ویژهای به تولیدات انیمیشن ایرانی درشبکه کودک و نوجوان داشته باشیم یادآور شد: اختصاص ساعات بهتر پخش برای این برنامهها، تبلیغ بیشتر برنامههای ایرانی، استفاده از شخصیتهای مجموعه انیمیشنهایی که در خود شبکه و وبسایت شبکه قرار میگیرد و همچنین تلاش برای ذائقهسازی این مجموعهها رویکرد جدی ماست.
وی سپس گفت: همه اینها تجربیاتی است که ما پیش از تأسیس شبکه کودک و نوجوان، در حوزه هنری و به ویژه در مجموعه «شکرستان» داشتیم. در اینجا نیز کمک خواهیم کرد هم استودیوهای تولید انیمیشن و هم فعالان اقتصادی بتوانند با مجموعهای از شخصیتهای محبوب ایرانی در این زمینه فعالیت کنند و جلو بروند.
سرشار در ادامه گفتوگوی خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برنامهای برای جذب هنرمندان محبوب سینما و تلویزیون در حوزه کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: به طور کلی برنامههای مجری محور وزن مشخصی در جدول پخش برنامههای خردسال و کودک دارند. اما یکی از خطاهایی که معمولا صورت می گیرد این است که وقتی یک قالب برنامه موفق جلوه میکند سعی میشود با تقلید تعداد آن را بیشتر کنند. وقتی تعداد ساعات پخش این برنامهها زیاد میشود طبیعتا برای مخاطب یک دلزدگی ایجاد میکند که اصلا مخاطب نسبت به آن قالب دچار مشکل میشود.
وی در ادامه یادآور شد: کار مهمی که در شبکه کودک و تلویزیون قرار است صورت بگیرد این است که از برنامههای مجری محور به اندازه مناسب استفاده کنیم؛ یعنی نه زیادتر باشد و نه کمتر از حدی که در نظر گرفته شده است. ثانیا قرار است از تجربیات موفق گذشته استفاده کنیم و سعی کنیم با ارتقاء کیفی، این برنامهها را ارائه بدهیم. پیش از این برخی تجربهها در تلویزیون شکست خوردند و برخی تجربهها ماندهاند و موفق شدهاند و جلو رفتهاند که ما از تجربههای موفق استفاده خواهیم کرد.
سرشار در ادامه گفتوگوی خود درباره جذب مجدد برنامهسازان کودکی که خانهنشین شدهاند نیز گفت: ما محدودیتی در استفاده از برنامهسازان خارج از صداوسیما نداریم و از همه توان کشور برای تولید برنامهسازی استفاده خواهیم کرد که ممکن است برخی از این توانها در صداوسیما استفاده شده باشد و برخی به شکل نیروهای جدیدی به شبکه بیایند و استعدادهای خودشان را بروز دهند. در نتیجه باید کمک کرد که تجربههای موفق توسعه پیدا کنند و برنامههای جدیدی هم بر اساس آنها ساخته شود.
مدیر شبکه کودک و نوجوان تلویزیون در پایان گفتوگوی خود یادآور شد: باید این نکته را در نظر داشته باشیم که ذائقه هر نسل نسبت به نسل قبل متفاوت است و لزوما برنامههایی که برای دوران کودکی ما محبوب بوده برای کودک فعلی ما محبوب نخواهد بود.