stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 342893
  • 24 فروردین 1400 - 23:39
3
فرماندار فامنین خبر داد:

ظرفیت تخت‌های بیمارستان فامنین تکمیل شد

ظرفیت تخت‌های بیمارستان فامنین تکمیل شد
همدان- فرماندار فامنین گفت: ظرفیت تخت های پیش بینی شده در بیمارستان امام حسن(ع) این شهرستان برای بستری بیماران کرونایی تکمیل شده است.
قلم | qalamna.ir :
 

قلم از همدان، سید مجید شماعی در حاشیه بازدید از بیمارستان فامنین در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: بیمارستان امام حسن (ع) فامنین دارای ۳۲ تخت بیمارستانی است که برای اطفال، زنان و جراحی پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا تعداد زیادی از این تخت ها برای بیماران کرونایی اختصاص یافت که با افزایش شمار بیماران، حتی از تخت های پیش بینی شده برای دیگر بخش ها کاسته شده به گونه ای که هم اینک از ۳۲ تخت بیمارستان امام حسن (ع) فامنین ۲۵ تخت آن برای بیماران کرونایی استفاده شده است.

فرماندار فامنین اظهار کرد: به دنبال تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستان امام حسن(ع)، گلخانه موجود در محوطه این بیمارستان تخلیه و ۱۰ تخت جدید در این محل پیش بینی و اضافه شد همچنین با استفاده از چادرهای برزنتی بین محل های بستری بیماران حائل ایجاد شد.

شماعی ادامه داد: خریدهای نوروزی شهروندان در اسفند ماه سال گذشته و حضور مردم در بازار و اماکن پُر ازدحام برای تهیه اقلام مورد نیاز عید یکی از مهمترین عوامل افزایش شمار بیماران کرونایی و قرمز شدن وضعیت شهرستان فامنین است.

وی با قدردانی از همراهی صنوف در اجرای محدودیت های کرونایی گفت: ۸۰۰ واحد صنفی در فامنین فعال بوده که ۷۰۰ واحد آن جزو مشاغل گروه یک هستند یعنی با وجود تاکید بر تعطیلی مشاغل گروه ۲، سه و چهار برای پرهیز از حضور مردم در سطح بازار و اماکن عمومی، اعمال این محدودیت به علت فراوانی مشاغل گروه یک در فامنین، تاثیری چندانی نداشته است.

شماعی ادامه داد: با این وجود در برخی از موارد فراتر از پروتکل بهداشتی و سختگیرانه عمل کرده تا بتوانیم با اعمال محدودیت های شدید شاهد کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در فامنین باشیم.

فرماندار فامنین در ادامه، بیان کرد: محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد در این شهرستان اعمال شده و از ساعت ۲۲ نیروهای پلیس با حضور در محل و استفاده از موانع فیزیکی از تردد شبانه وسایل نقلیه جلوگیری می کنند و اجرای سختگیرانه این طرح سبب کاهش دورهمی خانوادگی در فامنین شده است.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۹ شهرستان استان همدان در وضعیت قرمز و شهرستان اسدآباد نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد که با توجه به روند افزایش شمار بیماران در روزهای آتی وضعیت اسدآباد نیز قرمز می شود.

با توجه به قرار گرفتن استان همدان در شرایط قرمز کرونایی، اعمال محدودیت های جدید پیش بینی شده در طرح جامع هوشمند برای رنگ بندی قرمز در این استان آغاز شده است.

طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون ۲۰۴ نفر در شهرستان فامنین به کرونا مبتلا شدند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرگزاری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.