stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 354411
  • 30 فروردین 1400 - 17:11
0
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

تزریق واکسن کرونا در سوله مجزا انجام می شود

تزریق واکسن کرونا در سوله مجزا انجام می شود
مرکزی_ رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به اینکه مکان مشخصی برای تزریق واکسن وجود نداشت، مکانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی به همین منظور آماده شد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: با توجه به اینکه مکانی استاندارد برای واکسینه شدن پرسنل وجود نداشت، این مکان (سوله) آماده سازی و امروز به تعدادی از همکاران واکسن “آستارازنکا” تزریق شد.

وی افزود: این اقدام را به صورت آزمایشی انجام دادیم تا میزان آمادگی محیط و عوامل در روز واکسیناسیون عمومی نیز مشخص شود تا در آن روز با کمترین مشکل این اقدام را انجام دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: اختصاص محلی جدا برای انجام واکسیناسیون، باعث تسهیل در روند تزریق شده و عواملی مانند فاصله گذاری اجتماعی و استانداردها و ضوابط دیگر بهتر از قبل رعایت می شود.

جمالیان گفت: با انجام این کار در محل مخصوص به خود هم افراد ارائه دهنده خدمت و هم افراد گیرنده واکسن رضایتمندی بیشتری نسبت به قبل دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه ضمن اشاره به تزریق واکسن به کادر بهداشت و درمان، پزشکان خصوصی که از طریق نظام پزشکی معرفی می شوند و همچنین جانبازان بالای ۷۰ درصد، اظهار داشت: در مرحله بعد، واکسیناسیون سالمندان ساکن در منازل شخصی و افراد ۱۸ تا ۶۵ سال که دارای بیماری زمینه ای هستند، انجام و زمان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: این مرحله تزریق از واکسن که برای مابقی پرسنل بهداشت و درمان، اورژانس پیش بیمارستانی و همکاران نظام پزشکی و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد تا روز پنج شنبه ادامه دارد و پیش بینی می کینم حدود هفت هزار و ۸۰ نفر را واکسینه نماییم.

دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: پیش بینی می شود که از اوایل یا اواسط تیرماه سالجاری واکسیناسیون عمومی آغاز شود که از این رو می‌توان امیدوار بود که اگر همه با هم همکاری کنیم از موج چهارم این اپیدمی نیز با کمترین عوارض گذر کرد، اما تا آن موقع و روز موعود، رعایت دستورالعمل های بهداشتی ضروری است.

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.